اخبار بیمارستان رضوی

پیام روز جهانی غذا

پیام جناب آقای دکتر محور، مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی در روز جهانی غذا ، با شعار “هیچ کس را پشت سر نگذارید”

در روز جهانی غذا، سازمان‌های بین‌المللی، برای برقراری روابط در زمینه کشاورزی و جلوگیری از فقر و گرسنگی و نابودی محیط زیست، تلاش می‌کنند. روز جهانی غذا روز همدردی با گرسنگانی است که از ساده‌ترین نیاز زندگی، یعنی غذا محروم هستند که این امر با تشویق ملت ها و ترغیب دولت ها به مبارزه با گرسنگی، سوءتغذیه و فقر از طریق جلب توجه به توسعه کشاورزی پایدار، حمایت‌ها از افزایش محصول و انتقال فناوری به کشورهای در حال توسعه برای توزیع مناسب مواد غذایی در جهان، امکان پذیر خواهد بود همچنین لازم است  با ارائه آموزش های لازم ، روستاییان و خصوصاً زنان به مشارکت در تصمیم‌گیری‌هایی که شرایط زندگیشان را بهبود می‌بخشد، تشویق شوند

هدف سازمان جهانی غذا (فائو) از این شعار “هیچ کس را پشت سر نگذارید”  توجه به دو مشکل عمده غذایی در جهان است یکی مسئله گرسنگی که منجر به رشد غیرطبیعی کودکان، سوءتغذیه و مرگ و میر می شود و دیگری چالش رژیم غذایی سالم که برای هر دو گروه ثروتمند و فقیر منجر به مشکلات مرتبط  با سبک زندگی مانند دیابت و چاقی شود.

کارشناسان تأکید می نماید سبزیجات و میوه ها، حبوبات(عدس و مانند آن ، مغز ها (گردو و مانند آن)، لبنیات (شیر و محصولاتش) و پروتئین ها مانند تخم مرغ ۵ ماده غذایی هستند که باید دررژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. ازاین میان تخم مرغ از جمله موادی هست که متاسفانه بدلیل باور های نادرست جای کمتری درسبد غذایی دارد و این در حالی است که تخم مرغ حاوی پروتئین ،۱۳ ویتامین و مواد معدنی ضروری ، اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان های ضروری است. یک وعده غذای شامل ۲ عدد تخم مرغ ، دارای۸۲ درصد ویتامین D،۵۰ درصد فولات، ،۴۰ درصد سلنیوم،۲۵ درصد ویتامین B    از نیاز روزانه می باشد.

 واحد تغذیه بیمارستان رضوی نیز با نظارت ویژه به امرتهیه غذای سالم و مغذی برای بیماران و کارکنان سعی در انجام رسالت خود در این خصوص دارد و همکاران ما در واحد آموزش و ارتقاء سلامت نیز با ارائه آموزش های لازم حداکثر تلاش خود را در ترویج فرهنگ تغذیه سالم و اصلاح باور های تغذیه ای نادرست می نماید.

همچنین کلینیک چکاپ بیمارستان رضوی با  ارائه خدمات پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری ها ،آماده ارائه خدمت به کلیه مراجعین عزیز در زمینه الگوی تغذیه سالم و رفع مشکلات ناشی از کمبود های تغذیه ای می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *