بخش مراقبت های ویژه قلبی CCU

از نظر لغوی به معنای بخش مراقبت های ویژه قلبی است که منطبق با جدیدترین دستورالعمل های مراقبتی دنیا می‌باشد. بیماران قلبی که احتیاج به مراقبت‌های ویژه دارند در این بخش بستری می‌شوند. بیمارستان رضوی دارای سه بخش CCU مجموعاً به ظرفیت ۱۹ تخت می‌باشد که بیماران از اورژانس و یا در موارد بعد از آنژیوگرافی به خصوص بعد از PTCA و یا از سایر بخش ها در این بخش بستری و ویزیت می‌شوند.

این بخش سیستم مانیتورینگ ویژه ای دارد که هر کدام از مانیتورها به مانیتور مرکزی متصل می‌باشد، همچنین مجهز به سیستم اخباری است که در مواقع خطر و تغییر علائم حیاتی بیمار هشدار می‌دهد. مانیتورهای بدون سیم، تخت های قابل کنترل به وسیله ریموت کنترل که هم توسط بیمار و هم توسط پرسنل قابل تغییر می‌باشد.X –RAY پرتابل، تله مانیتورینگ، دستگاه اکو رادیوگرافی پرتابل از جمله تجهیزات بخش می‌باشد. مانیتورها مجهز به سیستم اندازه گیری ریتم، ریت، تعداد تنفس، فشارخون، SPO2، CVP، درجه حرارت و فشار شریانی است که زمان اندازه گیری کلیه آیتمهای ذکر شده قابل تنظیم و کنترل از مانیتور سانترال می‌باشد که این مانیتور قابل تنظیم برای بزرگسالان و کودکان می‌باشد هر تخت بیمار مجهز به این مانیتورهای Bed side می‌باشد و هر unit بیمار مجهز به کنسول، پمپ انفوزیون، پمپ سرنگ، ساکشن و اکسیژن می‌باشد.

  • در صورت نیاز به تعبیه Pace macker موقت به صورت اورژانس، این عمل در بخش امکان پذیر می‌باشد.
  • سیستم RO جهت انجام دیالیز، در داخل بخش موجود می‌باشد.
  • بیماران بستری در CCU دائماً از طریق مانیتور کنترل می‌شوند و به ازای هر ۳-۲ تخت بستری یک پرستار آموزش دیده CCU مسئول مراقبت از بیماران می‌باشد و در صورت نیاز متخصصین بر بالین بیمار حاضر می‌شود، پرستاران بخش مراقبت های ویژه نیاز به دانش و مهارت ویژه دارند، تشخیص و دیس ریتمی‌های مختلف و اطلاع به پزشک در صورت بروز دیس ریتمی ها خطرناک، انجام انتوباسیون در موارد ضروری و تسلط کامل بر روند احیاء قلبی ـ ریوی از مهارت های پرستاران CCU می‌باشد.

موقعیت بخش در بیمارستان فازیک – طبقه سوم
CCU(A) 0098-51-36004388-89
CCU(B) 0098-51-36004386-87
CCU(C) 0098-51-36004384-85

فهرست