اخبار بیمارستان رضوی

توجه ویژه بیمارستان فوق تخصصی رضوی به ارتقای سلامت بانوان

سرپرست واحد آموزش و ارتقای سلامت بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: این بیمارستان همواره توجه ویژه‌ای به ارتقای سلامت بانوان و ارائه خدمات مشاوره رایگان به آنان داشته است.

دکتر انسیه عرب عامری همزمان با هفته ملی «سلامت بانوان ایران(سبا)» در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: بیمارستان رضوی در سال جاری به عضویت شبکه جهانی بیمارستان‌های ارتقادهنده سلامت(HPH) پیوست که بر طبق دو استاندارد این شبکه یعنی «ایجاد محیط کاری سالم» و «ارتقای سلامت جامعه»، خدمات ارزشمندی به مراجعان و کارکنان خود ارائه می‌دهد که در این میان بخشی از این خدمات و برنامه‌ها مربوط به حوزه بانوان می‌شود.

ارائه خدمات مشاوره و مددکاری به مراجعان
وی گفت: این بیمارستان به منظور عمل به تعهدات خود در شبکه جهانی بیمارستان‌های ارتقادهنده سلامت، نگاه ویژه‌تری به حوزه ارتقای سلامت جامعه به خصوص بانوان در سال جاری داشته است چنان‌که به بانوان حاشیه شهر مشهد که دسترسی کمتری به خدمات سلامت دارند، خدمات غربالگری سلامت، مشاوره تغذیه و ترک دخانیات توسط پزشکان و پرستاران خود در محل ارائه کرده و می‌کند.
دکتر عرب عامری ادامه داد: همچنین به همت کلینیک «پرستاری آموزش سلامت» این بیمارستان، خدمات مشاوره رایگان در خصوص بیماری‌های زنان همه‌روزه(بجز روزهای تعطیل) در شیفت بعدازظهر ارائه می‌شود.
وی گفت: کلینیک «درمان ناباروری» بیمارستان رضوی نیز تقریباً هر روز (بجز روزهای تعطیل) از ساعت ۱۵ تا ۱۸ به بانوان خدمات مشاوره رایگان ناباروری ارائه داده و در صورت نیاز آنان را به بخش‌های مختلف درمان ناباروری (IVF) بیمارستان معرفی می‌کند.
سرپرست واحد آموزش و ارتقای سلامت بیمارستان رضوی افزود: کلینیک «مشاوره شیردهی» بیمارستان نیز همه روزه(بجز روزهای تعطیل) در شیفت صبح به صورت رایگان پذیرای مادران است.
وی تصریح کرد: واحد مددکاری بیمارستان رضوی نیز نگاه ویژه‌ای به زنان آسیب‌پذیر بستری شده در این بیمارستان دارد و خدماتی همچون بازدید از منزل آنان پس از ترخیص از بیمارستان، معرفی این زنان به سازمان‌های مربوطه و کمک به حل مشکلات اجتماعی آنان ارائه می‌دهد.

ایجاد محیط کاری سالم برای بانوان
دکتر عرب عامری با اشاره به اینکه بانوان بیش از ۵۰ درصد کارکنان بیمارستان رضوی را تشکیل داده‌اند، گفت: همچنین بیمارستان رضوی متعهد شده است براساس استاندارد ایجاد محیط کاری سالم در شبکه جهانی بیمارستان‌های ارتقادهنده سلامت، توجه خاصی به کارکنان خود به ویژه بانوان داشته باشد.
وی اضافه کرد: در این راستا خدمات متنوعی در حوزه سلامت جسم و روان اعم از معاینات کلی سلامت توسط واحد طب کار بیمارستان، فعالیت مهدکودک در فضای بیمارستان رضوی(جهت نگهداری فرزندان کارکنان و آرامش مادران) و امکان دسترسی به سالن‌ ورزشی اختصاصی در شیفت‌های مختلف، به بانوان شاغل در این بیمارستان ارائه می‌شود.

خدمات ویژه هفته ملی سلامت بانوان ایرانی
در ادامه سرپرست واحد آموزش و ارتقای سلامت بیمارستان رضوی بیان کرد: به مناسبت گرامی‌داشت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی نیز خدمات مشاوره رایگان مامایی، بارداری و آموزش‌های لازم پیشگیری از ناباروری و همچنین غربالگری رایگان قند و فشار خون توسط کارشناسان مامایی در کلینیک پرستاری آموزش سلامت این بیمارستان به مراجعان ارائه شد.
شایان ذکر است، هفته ملی سلامت بانوان ایران، از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه، با هدف اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، در حال برگزاری است. «سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان» نیز شعار امسال این هفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *