حوزه خیرین و موقوفات سلامت رضوی

مقام معظم رهبری: بیمار جز رنج بیماری نباید درد دیگری داشته باشد.

فرآیند بیماری و به تبع آن درمان باتوجه به ابعاد متعددی که دارد، اقشار مختلف جامعه را به خود مشغول می نماید. در این میان جایگاه خود بیمار از سویی و کادر درمانی از سوی دیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، لکن وجود مسائلی از جمله ابعاد اقتصادی، اجتماعی و روانی این امر، نیز قابل چشم پوشی نیست بلکه گاه از اصل بیماری مهم تر جلوه می نماید.

وجود مراکز درمانی دولتی، خیریه و خصوصی متعدد، امکان دسترسی به خدمات درمانی را برای اقشار مختلف مردم فراهم آورده و از همین جهت مراکز درمانی خصوصی، غالبا به صورت انتخاب شده توسط بیمارانی که امکان پرداخت هزینه های قانونی آنها را داشته باشند مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرند.

لکن در پاره ای موارد این معادله به دلایلی دچار اختلال گردیده که باعث بروز مشکلاتی برای بیماران و همچنین مراکز درمانی شده که باید به نحوی مدیریت شود. بیمارستان رضوی نیز به عنوان یکی از برجسته ترین مراکز درمانی خصوصی مشهد و کشور به دلایل ذیل، با این نوع مشکلات و مسائل مواجه می باشد:

بیماران اورژانس : موقعیت جغرافیایی بیمارستان که در یکی از مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر قرار گرفته و این نکته در مواردی موجبات مراجعه اضطراری و حتی ناخواسته بیماران بی بضاعت از طریق اورژانس ۱۱۵ و غیره را به دنبال دارد.

خدمات درمانی منحصر به فرد در استان و مشهد : وجود خدمات درمانی منحصر به فرد در استان، کشور و حتی منطقه ، عامل دیگری است که بیماران مربوطه در هر شرایط اقتصادی، (باتوجه به اینکه فقط امکان مراجعه به این مرکز برایشان وجود دارد) را به این مرکز هدایت می نماید.

طول درمان پیش بینی نشده: در برخی موارد روند درمانی بیمار به دلیل ایجاد عوارض و مشکلات پیش بینی نشده، طولانی تر از حد متعارف شده و بعضا حتی نیاز به بستری بیمار در بخش مراقبت های ویژه به مدت طولانی را در پی دارد. این امر حتی برای بیمارانی که با آمادگی مالی و انتخاب خود مراجعه نموده اند نیز موجب مشکلات مختلف از جمله اقتصادی گردیده که نسبت به هزینه های پیش بینی نشده درمانی دچار مشکل می شوند.                                                                                                                                   

اعتقادات مذهبی زائرین و مجاورین امام هشتم (علیه السلام) :

در نهایت وابسته بودن این بیمارستان به آستان مقدس ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا علیه الاف التحیته والثناء و اعتقادات مذهبی و ولایی مردم و در راستای اهداف آستان قدس، تمایل به بهره مندی بیماران از خدمات درمانی این مرکز را مضاعف نموده است. بیمارستان رضوی در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر ضمن حفظ کرامت بیماران بی بضاعت و کم بضاعت (اعم از زائرین و مجاورین) اهتمام داشته و از این رو آماده دریافت کمکها و مشارکتهای خیرین و نیکوکاران ارجمند می باشد.

اطلاعات حساب حوزه خیرین و موقوفات سلامت بیمارستان رضوی نزد بانک مسکن؛

شمارت کارت: ۶۲۸۰۲۳۱۳۶۸۸۸۸۸۸۸

شماره حساب: ۱۴۰۰۵۱۹۰۳۲۸

شماره شبا: IR250140040000014005190328

 ارتباط با ما : ۳۶۰۰۲۰۲۹

وقف برای درمان بیماران نیازمند

درمان بیماران بی بضاعت بی سرپرست یا بدسرپرست

درمان بیماری ایتام و سادات نیازمند

درمان بیماران بی بضاعت مبتلا به سرطان

درمان بیماران اورژانسی بی بضاعت و ....

درمان زوجین نابارور بی بضاعت

فهرست