کلینیک جراحی مغز و اعصاب

با حضور جمعی از بهترین متخصصین این رشته در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی نظیر ستون مهره، اعصاب محیطی و جراحی عروق مغز، روزانه بیماران بیشماری ویزیت شده و مورد بررسی قرار می گیرند.

ارائه دهنده خدمات تشخیصی و درمانی جهت بیماران با مشکلات مغز و نخاع ، ستون فقرات و اعصاب محیطی زیر نظر پزشکان تخصصی و فوق تخصصی در گرایشهای متفاوت جراحی اعصاب می باشد.

جراحی اندوواسکولار
راه اندازی بخش جراحی اندوواسکولار ( جراحی داخل عروقی شرایین مغزی ) در بیمارستان رضوی با هدف درمان بیماری های عروقی مغز و نخاع و نیز سکته های مغزی ایسکمیک در مرحله حاد صورت گرفته است.

هدف از ابداع و به کار گیری روش جراحی اندوواسکولار ، درمان آن دسته از ضایعات عروقی مغز و نخاع می باشد که جراحان عروق مغز قابلیت دسترسی به آنها را ندارند. تحولات نوین در زمینه دستگاه ها ، ابزارها و تکنیکهای تصویر برداری سبب گردیده است تا امروزه بتوان بواسطه روشهای بسیار کم تهاجمی نرواندوواسکولار به درمان بسیاری از بیماری های عصبی عروقی اعم از آنوریسم ها و ناهنجاری های شریانی پرداخت. بخش جراحی اندوواسکولار بیمارستان رضوی با برخورداری از دو متخصص نرواینترونشنیست، کادر پرستاری بسیار مجرب و نیز دستگاه آنژیوگرافی Biplane آماده ارائه خدمات درمانی اورژانس طی هر روز هفته و در تمامی ساعات شبانه روز ، به بیمارانی است که دچار سکته های مغزی در مرحله حاد اعم از حوادث ایسکمیک ( انسداد شریان های مغزی ) یا خونریزی مغزی ( پارگی آنوریسم و ناهنجاری های شریانی ) شده اند. همچنین درمان تمامی فیستول های شریانی مغز نظیر فیستول کاروتید کاورنوس و فیستول شریانی غیر مستقیم در این بخش امکانپذیر می باشد. لازم به ذکر است آنژیوپلاستی کاروتید برای بیمارانی انجام می شود که دچار انسداد شریان کاروتید داخلی هستند.

شایان ذکر است تیم پزشکی ما تمایل به همکاری با متخصصین سایر رشته ها به ویژه ، متخصصین گوش و حلق و بینی در زمینه درمان تومورهای پرعروق ( تومورهای گلوموس و آنژیوفیبروم )، جراحان مغز و اعصاب در درمان آمبولیزاسیون تومورها ( مننژیوم یا پاپیلومای کوروئید پلکسوس ) و همچنین متخصصین چشم در خصوص شیمی درمانی کودکان مبتلا به رتینوپلاسما می باشد.

جراحی آندوسکوپیک تومور هیپوفیز
تومورهای ناحیه هیپوفیز، در قسمت قاعده ای جمجمه و خط وسط قرار می گیرند. بیماران با این نوع ضایعات ممکن است اختلالاتی مانند اشکال در بینایی و یا مشکلات هورمونی داشته باشد. در درمان این نوع بیماری، جراحی های مغز از روشهای معمول می باشد که به دو روش باز یا بسته « آندوسکوپیک » انجام می گیرد.

در این روش جراحی ، با استفاده از آندوسکوپ و تحت بیهوشی عمومی از راه بینی حذف تومور هیپوفیز انجام میگیرد.

از مزایای این روش کمترین آسیب سنجی می باشد. با توجه به دید بهتر جراح در این روش حذف کامل ضایعات ناحیه هیپوفیز امکان پذیر است. مدت زمان بستری بعد از جراحی ۲ الی ۳ روز خواهد بود.

راحی های کمتر تهاجمی درمان دیسک های ستون فقرات
با توجه به افزایش روزافزون دیسک های ستون فقرات اعم از گردنی ، پشتی و کمری و با توجه به عوارض موجود در عمل های باز و طولانی بودن دوره ی نقاهت و هزینه های بالا در حال حاضر پیشرفت های چشمگیری در روشهای کمتر تهاجمی درمان دیسکهای ستون فقرات صورت گرفته است.این روشها بسیار متنوع بوده و برخی از آنها که در درمان دیسکهای ستون فقرات و نیز کمتر کردن درد و بیشتر نمودن بازده فعالیتهای روزانه در زیر اشاره می شود که عبارت است از :

تزریق ترانس فورامینال، هرنیوتوم، دکمپرسور، نوکلئوتوم، تزریق ازون، لیزر، پلاسما، جت اسپاین، امواج رادیویی فرکوئنسی و …

در کلیه ی این روشها بر اساس معاینات بالینی و گرافیها و آزمایشات بیمار ، پزشک معالج تصمیم به انجام یک یا چند روش از موارد فوق را برای بیمار در نظر می گیرد.

کلیه ی این روشها با بی حسی موضعی و تحت فلوروسکوپی ( دستگاه اشعه ایکس) سوزن مخصوص وارد فضای دیسک می شود و بر اساس تصمیم پزشک معالج یک یا چند روش از موارد یاد شده صورت می گیرد. مدت عمل حدود ۱۵ دقیقه بوده و بیمار پس از انجام پروسه مزبور قابل ترخیص و رفتن به منزل است.

جراحی اپی لپسی
واحد اپی لپسی بیمارستان رضوی در بخش مغز و اعصاب شامل ۳ اتاق مجهز به دستگاه ویدئو EEGاست. بیمارانیکه دچار حملات صرعی یا شبه صرعی مقاوم به درمان هستند در این مرکز بستری می شوند.

هدف از انجام مانیتورینگ، تشخیص صرعی بودن یا نبودن حملات ، تعیین نوع تشنج و تشخیص سندرم صرعی است. در بیماران مبتلا به صرع فوکال مقاوم به درمان کانون اپی لپسی به وسیله مانیتورینگ ویدئو EEG مشخص می شود. در صورتیکه شاخصه های درمان جراحی را داشته باشد عمل جراحی اپی لپسی جهت حذف کانون صرعی انجام می شود.

مدت زمان بستری و مانیتورینگ بستگی به هدف انجام آن دارد. در مواردی که هدف تشخیص باشد بیمار به مدت یک یا دو روز بستری میشود و در مواردی که هدف تعیین کانون صرع باشد به طور متوسط ۳ تا ۵ روز مانیتورینگ مغزی مورد نیاز خواهد بود.

جراحی عروق مغز و نخاع
با حضور جمعی از بهترین متخصصین این رشته در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی نظر ستون مهره، اعصاب محیطی و جراحی عروق مغز و … روزانه بیماران بیشماری ویزیت شده و مورد بررسی قرار می گیرند.

جراحی ستون فقرات
جراحی اعصاب محیطی
پزشکان
ما یک تیم عالی از پزشکان ماهر، بسیار با تجربه و با انگیزه فوق العاده داریم. ما برای انتظارات .، نیازها و استانداردهای شما تلاش می کنیم. با پزشکان ما در اینجا ملاقات کنید

خانه » کلینیک جراحی مغز و اعصاب
فهرست