روابط عمومی

تقدیر سازمان حفاظت محیط زیست کشور از بیمارستان رضوی به عنوان واحد خدمات سبز

در بیست و چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، بیمارستان فوق تخصصی رضوی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان «واحد خدماتی شایسته تقدیر کشور» در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم که سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ به همت سازمان حفاظت محیط زیست و به منظور معرفی و تقدیر از مدیران واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهدای محیط زیست در تهران برگزار شد، از دکتر محسن محور مدیرعامل بیمارستان رضوی با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
در بخشی از متن این لوح تقدیر که به امضای دکتر سعید کریمی مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست کشور رسیده و علیرضا اسماعیل‌زاده عضو هیئت مدیره بیمارستان رضوی آن را به نمایندگی از دکتر محور دریافت کرد، آمده است:
«هم‌اکنون که با مدیریت، آینده‌نگری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و آخرین یافته‌های علمی روز جهان، شعار توسعه درخور و کم اثر را سرلوحه مجموعه تولیدی خود قرار داده و مبتنی بر آن ارتقاء شاخص‌های محیط زیستی را به عنوان هدف غائی برگزیده‌اید، مطمئنیم که وفق اصل پنجاهم قانون اساسی، نسل‌های امروز و فردا آبادانی و سرافرازی ایران عزیز اسلامی‌ را در همه ابعاد و بالاخص محیط زیست سالم و بالنده مرهون همت انسان‌های بصیر و غایت‌اندیشی می‌دانند که طراوت و زیبایی سرزمین مادری را به کسب منافع مادی و زودگذر برتری گزیدند و رهیافت سرزمین عاری از آلایندگی، پساب و پسماند و مملو از عشق، تنفس، همبستگی و وحدت را تقدیم آیندگان نمودند».
رعایت موازین زیست محیطی در کنار ارائه خدمات درمانی
بیمارستان رضوی در راستای رعایت موازین زیست محیطی اقداماتی از جمله مدیریت صحیح پساب و پسماند‌های ویژه بیمارستانی، گسترش فضای سبز بیمارستان، کشت گیاهان مقاوم به کم‌آبی و استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز را انجام می‌دهد.
همچنین می‌توان به اقداماتی نظیر مدیریت صحیح انرژی و منابع، هوشمندسازی فرآیندهای بیمارستان و در نتیجه کاهش مصرف کاغذ، دریافت تأییدیه‌های فنی موتورخانه‌های بیمارستان و حذف آلاینده‌های هوا اشاره کرد.
این بیمارستان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه محیط زیست نیز برنامه‌های آموزشی متنوعی برای جامعه، کارکنان بیمارستان و… برگزار می‌کند.
گفتنی است، توجه ویژه‌ بیمارستان رضوی به رعایت این موازین زیست محیطی در کنار ارائه خدمات درمانی، پژوهشی و آموزشی پزشکی موجب شده تا این بیمارستانِ وابسته به آستان قدس رضوی در بیست و چهارمین دوره همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز سازمان حفاظت محیط زیست همچون دو دوره گذشته بتواند نشان واحد خدماتی سبز را دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *