روابط عمومی

تقدیر از پژوهشگران برتر حوزه پزشکی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، بیمارستان فوق تخصصی رضوی از پژوهشگران برتر خود در رشته‌های مختلف پزشکی تقدیر کرد.

به گزارش آستان نیوز، مراسم گرامیداشت روز ملی پژوهش با حضور دکتر فریدون نوحی رئیس هیئت مدیره و دکتر محسن محور مدیرعامل بیمارستان رضوی، دکتر محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تعدادی از مدیران و پژوهشگران در این بیمارستان برگزار شد.
در این مراسم از ۷ پژوهشگر بیمارستان رضوی که از آن‌ها مقالات بین‌المللی در مجلات معتبر پزشکی دنیا به چاپ رسیده است و همچنین نماینده هیئت داوران مجله پزشکی رضوی که بیشترین همکاری را در داوری مقالات علمی و رهنمود به نویسندگان مقالات داشته، تجلیل شد.
در این مراسم دکتر محور از حمایت هر چه بیشتر از پژوهشگران و انجام اقدامات آموزشی و پژوهشی به عنوان بخشی از سیاست‌های مدیریتی بیمارستان رضوی نام برد. در مراسم گرامیداشت روز ملی پژوهش که در بیمارستان رضوی برگزار شد همچنین بر لزوم همکاری بیشتر این بیمارستان با استادان دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید شد.
بیمارستان رضوی از جمله معدود بیمارستان‌های کشور به شمار می‌آید که دارای واحد پژوهش فعال و یک مجله علمی اختصاصی می‌باشد که به طور مستمر و بدون وقفه در ۱۰ سال گذشته منتشر شده است.
چاپ ۳۵۰ مقاله علمی در مجله پزشکی رضوی
این بیمارستان مجله پزشکی رضوی را از سال ۲۰۱۳ میلادی به مدت یک سال به شیوه کاغذی و سپس به طور مستمر تا کنون (سال ۲۰۲۳ میلادی) در قالب فصلنامه به شیوه دیجیتال منتشر کرده و در بستر فضای مجازی به زبان انگلیسی و برخط(آنلاین) در دسترس پژوهشگران قرار داده است.
این مجله در حال حاضر دارای امتیاز علمی- پژوهشی است و مقالات آن زیر نظر هئیت تحریریه‌ای متشکل از  ۱۹ استاد فعال داخلی و خارجی داوری و سپس منتشر می‌شود چنان‌که تاکنون حدود ۳۵۰ مقاله علمی پزشکی در این مجله به چاپ رسیده و بیش از ۱۰۰ مقاله ارسالی به مجله نیز رد شده است.
توسعه فعالیت‌های پژوهشی
در حال حاضر واحد پژوهش بیمارستان رضوی در تلاش است با معرفی هر چه بیشتر مجله پزشکی رضوی، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های داخلی و خارجی و افزایش سطح همکاری‌های خود با مراکز پژوهشی مختلف به ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بتواند سطح علمی مقالات این مجله و در نتیجه درجه علمی آن را ارتقا دهد.
در این راستا، فعالیت‌های واحد پژوهش بیمارستان رضوی در سال جاری بر ارتقای درجه علمی این مجله و کسب درجه علمی «اسکوپوس» متمرکز بوده است و توانسته اقدامات ارزشمندی را نیز در حوزه ارتقای سطح سایت مجله و سطح کیفی مقالات آن انجام دهد تا بتواند در سال ۱۴۰۳ موفق به اخذ درجه علمی بالاتر شود.
شایان ذکر است، با توجه به انجام عمل‌های جراحی خاص و منحصربه‌فرد و استفاده از روش‌های نوین در بیمارستان رضوی و همچنین وجود بانک اطلاعاتی غنی از داده‌های پزشکی در آن، این بیمارستان ظرفیت بالایی در فراهم کردن زمینه انجام طرح‌های تحقیقاتی و ارائه مقالات علمی در حوزه پزشکی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *