اخبار بیمارستان رضوی

موفقیت علمی فیزیوتراپیست بیمارستان رضوی در حوزه درمان قدامی زانو

محقق بیمارستان فوق تخصصی رضوی موفق به چاپ مقاله‌ای پژوهشی در حوزه درمان قدامی زانو در یک مجله معتبر پزشکی خارجی شد.

به  گزارش روابط عمومی، این مقاله پژوهشی با عنوان «بررسی دقت تشخیصی تست‌های فیزیکی و عملکردی در بیماران با درد قدامی زانو» توسط ملیکا پاشایی مرندی کارشناس بخش فیزیوتراپی بیمارستان رضوی در مجله آمریکایی «Physiotherapy Theory and Practice» که دارای ضریب تأثیر(Impact Factor) 63/2 می‌باشد، منتشر شده است.
این مقاله حاصل مطالعات پژوهشی پاشایی مرندی در دوره تحصیلی کارشناسی ارشدش در رشته فیزیوتراپی با هدف ارزیابی دقت تشخیصی تست‌های رایج ارزیابی فیزیکی و عملکردی در تشخیص «سندروم درد پاتلوفمورال» در میان بیماران با درد قدامی زانو است.
پاشایی مرندی در این خصوص اظهار کرد: این پژوهش بر روی ۱۶۳ بیمار مبتلا به درد زانو با همکاری دکتر ندا مصطفایی و دکتر حسین نگهبان سیوکی از متخصصان فیزیوتراپی و دکتر محمدحسین ابراهیم‌زاده فوق تخصص زانو طی دو سال انجام شده است.
این محقق گفت: شواهد جدید پیشنهاد می‌دهد سندروم درد پاتلوفمورال، یک بیماری ساده خود محدودکننده نیست، به طوری که بیش از ۵۰ درصد این افراد دچار درد مزمن پیشرفته می‌شوند. بنابراین تشخیص زودهنگام و صحیح سندروم درد پاتلوفمورال، برای درمان مناسب و پیشگیری از پیشرفت علائم ضروری است.
وی با تاکید بر این‌که ارزیابی تشخیصی دقیق، اولین و ضروری‌ترین گام در روند درمان کلینیکی است، تصریح کرد: علاوه‌براین، ارزیابی دقیق و ایجاد تمایز بین دو گروه از بیماران با علائم نسبتاً مشابه به پیشگیری از درمان نامناسب، کمبود درمان یا عدم درمان و هزینه‌های غیرضروری کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: سیستم‌هایی که روش ارزیابی‌شان بر پایه شواهد نباشد، در بهبود پیامدهای بیمار موفقیت کمتری دارند که در این مطالعه به مجموعه‌ای از تست‌ها با تکرارپذیری بالا برای تشخیص این دسته از بیماران دست یافتیم.
پاشایی مرندی افزود: محققان رشته فیزیوتراپی می‌توانند برای دریافت این مقاله به نشانی https://doi.org/10.1080/09593985.2022.2158053 مراجعه کنند.

شایان ذکر است، دکتر محسن محور مدیرعامل بیمارستان رضوی طی مراسمی از این کارشناس بخش فیزیوتراپی بیمارستان به دلیل چاپ این مقاله پژوهشی در یک مجله معتبر بین‌المللی پزشکی تجلیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *