روابط عمومی

برگزاری همایش علمی با رویکرد معرفی تجهیزات پیشرفته جراحی قلب در بیمارستان رضوی

با رویکرد بررسی و معرفی هر چه بیشتر تجهیزات و فرآیندهای پیشرفته حمایتی مورد نیاز بیماران در قبل، حین و پس از جراحی قلب، همایش علمی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این همایش تخصصی یک روزه به همت واحد آموزش و پژوهش بیمارستان رضوی با حضور جمعی از کادر درمان فعال در حوزه جراحی قلب مشهدمقدس، پنجشنبه سوم اسفندماه ۱۴۰۲ در این بیمارستان اجرا شد.
با توجه به این‌که در حوزه جراحی قلب از تجهیزات حمایتی مختلف؛ از بالون پمپ داخل آئورتی و ضربان‌سازهای قلبی گرفته تا تجهیزات پیشرفته‌تر با هدف افزایش شانس بقای بیماران استفاده می‌شود، هدف اصلی این رویداد علمی معرفی هر چه بیشتر این تجهیزات به ویژه با تأکید بر تجهیزات موجود در مراکز درمانی مشهد بوده است.
در این همایش همچنین شرکت‌کنندگان با جدیدترین تجهیزات حمایتی قلب که تاکنون کمتر شناخته شده و به ندرت مورد استفاده این مراکز قرار گرفته است، آشنا شدند‌.
سرفصل‌های همایش
از جمله عناوین سخنرانی‌های ارائه شده در این همایش نیز می‌توان به «رویکرد به بیماران با ضربان ساز قبل و حین جراحی قلب»، «رویکرد به بیماران با بالون پمپ داخل آئورتی؛ اصول مراقبتی و چالش‌های پیش رو» و «رویکرد به بیماران نیازمند ضربان ساز قلبی پس از جراحی قلب»، اشاره کرد.
دیگر سرفصل‌های این همایش بیمارستان رضوی نیز شامل «مراقبت از بیماران با بالون پمپ داخل آئورتی و پیس میکر»، «معرفی اکسیژناسیون غشایی برون پیکری(ECMO)»، «مراقبت از بیماران تحت اکسیژناسیون غشایی برون پیکری» و «تکنولوژی‌های جدید در بیماران با نارسایی قلب(LVAD، RVAD و Artificial heart)، آماده‌سازی بیماران با نارسایی قلب پیشرفته تا پیوند قلب» بود.
دکتر علیرضا حیدری بکاولی، دکتر محمود حسین‌زاده ملکی، دکتر افسانه محمدی، دکتر شیما شیبانی، احمد صفری سلطان‌آباد و محسن یعقوبی، از جمله سخنرانان این رویداد علمی در حوزه جراحی قلب بودند.
جمعی از اعضای گروه‌های پرستاری، بیهوشی، اتاق عمل، تکنولوژی گردش خون، طب اورژانس، جراحی عمومی، جراحی قلب و عروق، متخصص بیماری‌های قلب و عروق، بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مشهد در این کنفرانس حضور بهم رساندند که امتیاز بازآموزی نیز برای آن‌ها به همراه داشت.

گفتنی است، بیمارستان رضوی با توجه به امکانات پیشرفته و کادر درمان برجسته خود در حوزه جراحی قلب بسیار فعال است و هر ساله نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌های متعدد علمی- تخصصی در حوزه قلب و عروق در این بیمارستان وابسته به آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *