روابط عمومی

ارتقاء سلامت کارکنان، محور تفاهم بیمارستان رضوی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی

بیمارستان فوق تخصصی رضوی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی با رویکرد بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و تجارب طرفین برای همکاری‌های مشترک در زمینه فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد سلامت کارکنان و جامعه هدف، تفاهم‌نامه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند.

به گزارش آستان نیوز، این تفاهم‌نامه همکاری مشترک، صبح امروز در مراسمی با حضور دکتر محسن محور مدیرعامل بیمارستان رضوی و محمد امین بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در محل این بیمارستان امضا شد.
پژوهش و فناوری محصولات قابل عرضه در حوزه سلامت در راستای ارتقای سبک زندگی نیز یکی دیگر از محورهای این تفاهم‌نامه در پنج سال آینده به شمار می‌رود.
هم‌افزایی برای فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت
براساس این تفاهم‌نامه، بیمارستان رضوی در زمینه فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت و افزایش سواد سلامت کارکنان و جامعه هدف با معرفی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همکاری می‌کند.
این بیمارستان همچنین در تعیین و اولویت‌بندی نیازها در زمینه آموزش و ارتقای سلامت با کارگاه‌های تحت پوشش این اداره همکاری خواهد داشت.
اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در زمینه هماهنگی و فراهم کردن شرایط مورد نیاز برای مداخله بیمارستان به منظور فرهنگ‌سازی حوزه سلامت و افزایش سواد سلامت کارکنان و جامعه اقدام خواهد کرد.
این اداره ضمن همکاری برای تعیین و اولویت‌بندی نیازها در زمینه آموزش و ارتقای سلامت کارگاه‌های تحت پوشش با بیمارستان رضوی، نسبت به تأمین نیازهای فوق از طریق کارفرمای مربوطه اقدام می‌کند.
ایجاد و بهره‌برداری از توانمندی کارگاه‌های تحت پوشش، شبکه‌سازی و زنجیره‌سازی میان آن‌ها، ارائه راهکارهای مبتنی بر خلاقیت و فناوری واحدهای فناور برای رفع نیازهای بخش سلامت، هدایت تحقیقات کاربردی با رویکرد حل مسائل و هم راستا شدن فناوری‌های در حال توسعه با نیازهای اصلی بخش سلامت، بخشی دیگر از تعهدات این اداره به شمار می‌رود.
از دیگر محورهای همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز می‌توان به معرفی نیازمندی‌های اصلی بخش سلامت به کارگاه‌های تحت پوشش و ترغیب آن‌ها برای تولید، پژوهش و فناوری محصولات قابل عرضه در حوزه سلامت اشاره کرد.
شایان ذکر است، ساختار اجرایی این تفاهم‌نامه شامل شورای راهبردی، دبیرخانه و کارگروه‌های تخصصی خواهد بود که کلیات، دستورالعمل وظایف، نوع اختیارات و نحوه فعالیت آن‌ها در اولین جلسه به تصویب شورای راهبردی خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *