روابط عمومی

ارائه ۴۴۵ خدمت درمانی و دارویی رایگان به بیماران محروم روستای اسجیل چناران

به همت تیم اعزامی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، ۴۴۵ خدمت درمانی و دارویی رایگان به بیماران محروم روستای اسجیل شهرستان چناران ارائه شد.

به گزارش آستان نیوز، گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج شهید سلامت «دکتر احمد خسروی» بیمارستان رضوی در راستای اجرای منویات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر کمک و خدمت‌رسانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار در حوزه سلامت و همچنین در ادامه اجرای طرح «پنجشنبه‌های سلامت» این بیمارستان، چهاردهم دی ماه ۱۴۰۲ به روستای اسجیل چناران در حدود ۴۰ کیلومتری شمال غربی مشهدمقدس اعزام شد.
تیم اعزامی بیمارستان رضوی به همراه یک دستگاه آمبولانس با همکاری دهیاری و بسیج روستای اسجیل در محل مجموعه فرهنگی روستا مستقر شد و از ساعت ۸ تا ۱۶ به ارائه خدمات رایگان درمانی و دارویی به حدود ۲۰۰ بیمار محروم منطقه پرداخت.
در این اردوی جهادی، تیمی ۲۶ نفره متشکل از یک پزشک متخصص طب اورژانس، یک دندانپزشک، یک کارشناس مامایی، دو کارشناس دارویی، شش کارشناس پرستاری، ۱۰ کمک پرستار و پنج نیروی پشتیبانی از بیمارستان رضوی حضور داشتند.
به همت این تیم پزشکی در مجموع خدماتی شامل ۱۱۵ مورد معاینه متخصص طب اورژانس، ۶۵ مورد دندانپزشکی، ۱۵ مورد معاینه زنان و مامایی، ۱۶۰ مورد کنترل قند و فشارخون و ۹۰ مورد نسخه برای اهدای داروهای رایگان به بیماران محروم روستای اسجیل ارائه شد. ۱۳ بیمار نیز در منزل مورد معاینه و بررسی قرار گرفتند. علاوه‌براین، ۲۹ بیمار برای دریافت خدمات تخصصی پزشکی به بیمارستان رضوی معرفی شدند.
گفتنی است، بیمارستان رضوی در قالب اجرای طرح پنجشنبه‌های سلامت با هدف ارتقای سلامت جامعه، خدمات ارزنده بهداشتی، درمانی، فرهنگی و عمرانی رایگان در ادوار مختلف به اقشار محروم و کم‌برخوردار در حاشیه شهر مشهد یا مناطق روستایی خراسان رضوی ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *