اخبار بیمارستان رضوی, روابط عمومی

اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت «هفته بدون دخانیات» در بیمارستان رضوی

سرپرست واحد آموزش و ارتقای سلامت بیمارستان فوق تخصصی رضوی از اجرای برنامه‌های متنوع در این بیمارستان به مناسبت «هفته بدون دخانیات» خبر داد.

دکتر انسیه عرب عامری در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: بیمارستان رضوی از مردادماه ۱۴۰۰ گواهی‌نامه بیمارستان بدون دخانیات را کسب کرده و توانسته هر ساله این گواهی‌نامه را با پیاده‌سازی دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این حوزه طبق بررسی‌ها و ارزیابی‌های کارشناسان تمدید کند.
وی افزود: این بیمارستان در ادامه اجرای این دستورالعمل‌ها و همچنین به مناسبت بزرگداشت هفته بدون دخانیات، با شعار جهانی «ما به غذا نیاز داریم، نه به دخانیات» و شعار ملی «حفظ سلامت مردم با ممنوعیت جامع تبلیغات دخانیات»، اجرای برنامه‌های متنوعی را در این هفته، از چهارم تا دهم خردادماه برای گروه‌های مختلف هدف همچون بیماران، مراجعان و کارکنان بیمارستان تا عموم مردم در دستور کار قرار داده است.
دکتر عرب عامری گفت: بدین منظور پنجم خرداد ماه جاری نشست صمیمی به منظور آموزش مضرات دخانیات(سیگار، قلیان و…) و جلسه مشاوره ترک دخانیات بین گروه‌های مردمی در طبیعت دره مجنون واقع در شهرستان طرقبه برگزار شد. پاکسازی محیط زیست این دره از ته‌سیگارهای رها شده در طبیعت، یکی دیگر از این برنامه‌ها بوده است.
وی ادامه داد: در ششم خرداد نیز دوره آموزشی «کاهش و کنترل دخانیات در راستای بیمارستانی بدون دخانیات» در بیمارستان رضوی برگزار شد که به محورهایی همچون عوارض و پیامدهای ناشی از مصرف دخانیات، مقایسه بیماری‌زایی سیگار و قلیان، ویژگی‌های اماکن بدون دخانیات و نقش کارکنان در کمک به کنترل مصرف دخانیات پرداخته شد.
سرپرست واحد آموزش و ارتقای سلامت بیمارستان رضوی افزود: شارژ تمامی ایستگاه‌های سلامت بیمارستان با کتابچه و پمفلت‌های آموزشی مرتبط با هفته ملی بدون دخانیات، ارائه آموزش‌های حضوری به بیماران و همراهان از طریق برگزاری مسابقه و اهدای جوایز، از دیگر برنامه‌های این واحد به شمار می‌رود.
فعالیت کلینیک ترک دخانیات از سال ۱۳۹۹
دکتر عرب عامری خاطرنشان کرد: بیمارستان رضوی از خرداد ۱۳۹۹ اقدامات لازم را برای کسب عنوان بیمارستان بدون دخانیات، طبق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور آغاز کرد و توانست در آبان ماه همان سال، کلینیک «ترک دخانیات» را در این بیمارستان افتتاح کند.
وی با بیان این‌که کلینیک ترک دخانیات همچون سایر کلینیک‌های بیمارستان رضوی پذیرای عموم مراجعان از طریق نوبت‌دهی است، گفت: حتی بیماران بستری شده در این بیمارستان که مصرف‌کننده دخانیات باشند توسط پرستاران شناسایی و با ارائه آموزش‌های لازم به این کلینیک معرفی می‌شوند.
سرپرست واحد آموزش و ارتقای سلامت بیمارستان رضوی خاطرنشان کرد: استعمال دخانیات در همه قسمت‌های داخل و خارج ساختمان‌های این بیمارستان ممنوع است و تابلوهای مربوطه در ورودی‌ها و بخش‌های مختلف بیمارستان نصب شده است.
وی افزود: ارائه آموزش‌های لازم به بیماران بیمارستان و همراهان آن‌ها نیز در این حوزه به شکل‌های مختلف همچون نصب پوستر و بهره‌گیری از بسترهای مجازی بیمارستان انجام می‌شود.
گفتنی است، مدیر عامل بیمارستان رضوی مطابق دستورالعمل بیمارستان بدون دخانیات، تعهدنامه عدم دریافت حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های دخیل در تولید، توزیع، فروش و واردات و صادرات محصولات دخانی را امضاء کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *