اخبار بیمارستان رضوی, روابط عمومی

نجات مادر باردار از مرگ حتمی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی

مادر باردار جوانی در پرتوی لطف الهی، عنایت حضرت رضا(ع) و به همت تلاش‌ شبانه‌روزی تیم پزشکی و پرستاری بیمارستان فوق تخصصی رضوی در خردادماه از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان رضوی ، خانمی سی و سه ساله‌ای که دومین دوران بارداری خود را در هفته بیست و پنجم سپری می‌کرد، در ۲۴ خرداد به دلیل مشکلات پارگی کیسه آب به بیمارستان رضوی منتقل شد.

این مادر باردار پس از معاینه به دلیل شرایط اورژانسی در ساعت ۱۰:۳۰ صبح همان روز به اتاق عمل منتقل شد و تحت عمل سزارین قرار گرفت، اما بیمار متاسفانه با توجه به مشکلات زمینه‌ای و وجود میوم‌های متعدد در رحم که رشد جنین را متوقف کرده بود، دچار آتونی رحم (شلی رحم) شده بود که در نهایت به خونریزی شدید وی منجر شد.

بلافاصله تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان رضوی در حوزه‌های نفرولوژی، هماتولوژی، عفونی، قلب، عروق داخلی و همچنین متخصصان بیهوشی خبره بر بالین بیمار حاضر شدند و تمامی اقدامات درمانی به سرعت و بدون اتلاف وقت انجام شد.

 

اهمیت وجود بانک خون فعال در بیمارستان

در این میان، با توجه به وجود بانک خون فعال در بیمارستان رضوی، خون و فرآورده‌های خونی به سرعت آماده و در اختیار تیم درمان در اتاق عمل قرار داده شد که این امر موجب شد بیمار با وجود خونریزی شدید، پس از ۱۲ ساعت تلاش تیم درمانی در اتاق عمل بیمارستان، به شرایط پایدار رسیده و پس از آن به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شود.

این بیمار به مدت ۴ روز در بخش مراقبت ویژه تحت نظر تیم درمان قرار می‌گیرد و تمامی اقدامات درمانی برای وی انجام و خوشبختانه بدون هیچ گونه عارضه‌ای پس از این مدت به بخش جراحی زنان بیمارستان منتقل می‌شود.

در دومین روز حضور بیمار در بخش نیز درن(Drain) (ابزاری پزشکی برای تخلیه ترشحات خونی جمع شده در بدن پس از عمل جراحی) از بدن وی خارج شده و در حال حاضر این مادر جوان در شرایط پایدار و بسیار خوبی قرار دارد و آماده ترخیص به دستور پزشک معالج خود است.

فعالیت تیمی از پزشکان و پرستاران متبحر از لحظه ورود مادر تا زمان ترخیص در بخش‌های بلوک زایمان، اتاق عمل جراحی زنان، بخش مراقبت‌های ویژه و همچنین تجهیزات فوق تخصصی بخش‌های جراحی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان رضوی و از طرفی فراهم بودن خون، فرآورده‌های خونی و داروهای مورد نیاز بیمار موجب شد این مادر با وجود سقط جنین، از مرگ حتمی نجات یابد و بتواند به آغوش خانواده خود بازگشته و برای فرزند هفت ساله‌اش همچنان مادری کند.

شایان ذکر است، بیمارستان رضوی دارای بخش‌های بسیار مجهز و فعالی در حوزه زنان و زایمان است و بسیاری از مادران باردار پرخطر از سطح خراسان رضوی و استان‌های همجوار به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *