روابط عمومی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشریح کرد: نقش مهم بیمارستان رضوی در توسعه دانش و خدمت پزشکی کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای بیمارستان رضوی، نقش این بیمارستان در توسعه دانش و خدمت پزشکی کشور را مهم ارزیابی کرد.

به گزارش آستان نیوز، دکتر محمود شبستری در گفت‌وگو با برنامه «فناورانه» با اشاره به تاریخچه بیمارستان رضوی اظهار کرد: این بیمارستان در جایگاهی برتر در کشور قرار دارد و کسب رتبه یک عالی و جایگاه برترین بیمارستان خصوصی کشور در ارزیابی‌های اعتباربخشی دو سال گذشته، گویای این ادعا است.

وی گفت: بیمارستان رضوی علاوه‌بر خدمت‌رسانی به مردم، محل اطمینان‌بخشی برای فعالیت کادر درمان و بهترین مکان برای خدمت جامعه پزشکی است چنان‌که در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ پزشک در این بیمارستان فعالیت می‌کنند.

این عضو هیئت مدیره بیمارستان فوق تخصصی رضوی با اشاره به وجود حدود ۳۲۵ تخت در بیمارستان رضوی خاطرنشان کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستان همچنان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: این بیمارستان علاوه‌بر فعالیت در حوزه درمان، در حوزه آموزشی نیز فعال است و همکاری آن با دانشگاه علوم پزشکی مشهد با قوت ادامه دارد. همچنین در کنار آموزش جامعه پزشکی، در حوزه آموزش مردم نیز فعالیت می‌کند.

انجام عمل‌های خاص حوزه قلب در بیمارستان رضوی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر جایگاه ارزشمند بخش قلب و جراحی قلب بیمارستان رضوی در سطح خاورمیانه بیان کرد: این بیمارستان ساخت مرکز فوق تخصصی قلب در مجاورت دو ساختمان فعلی آن را در دستور کار دارد که توفیق بزرگی برای کشور خواهد بود.

وی گفت: امکانات و تجهیزات پیشرفته پزشکی که در بیمارستان رضوی وجود دارد، در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است. از این رو پزشکان متبحر از جمله استادان دانشگاه، عمل‌های بیماران خود را در این بیمارستان انجام می‌دهند.

شبستری از انجام عمل‌های بسیار سنگین و خاص در سطح عالی دنیا در بیمارستان رضوی خبر داد و افزود: عمل تاوی از این جمله به شمار می‌آید که حدود شش سال است در این بیمارستان برای بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری دریچه قلب انجام می‌شود.

وی بیمارستان رضوی را مجموعه‌ای پیشرو در حوزه عمل تاوی در کشور دانست و اظهار کرد: درعمل تاوی، دریچه‌های قلب بیماران بدون انجام عمل قلب باز و شکافتن سینه با انجام آنژیوگرافی تعویض می‌شود و در حال حاضر نیز بیمارستان رضوی در آستانه انجام صدمین عمل تاوی است.

این پزشک فوق تخصص قلب و عروق با اشاره به انجام عمل جراحی نادر قلب باز نوزادی چند روزه با وزن پایین در بیمارستان رضوی گفت: انجام این عمل که نیاز به جابه‌جایی عروق و حفرات قلبی داشت و در نوع خود بی‌نظیر بود، نه تنها نشان‌دهنده جایگاه علم پزشکی، بلکه مُهر تأییدی بر لزوم تأسیس بیمارستان رضوی برای انجام اقدامات مهم پزشکی است.

گسترش گردشگری سلامت

شبستری با تأکید بر این‌که بیمارستان رضوی یکی از موفق‌ترین بیمارستان‌ها در سطح کشور در حوزه گردشگری سلامت است، بیان کرد: در گذشته تسهیل‌گران حوزه گردشگری سلامت نقش مهمی در جذب بیماران خارجی این بیمارستان داشتند، اما در چند سال اخیر بیش از ۹۰ درصد بیماران خودشان به طور مستقیم از کشورهای خارجی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که این امر به دلیل سطح بالای کیفیت خدمات بیمارستان رضوی است.

وی ادامه داد: در واقع نوع ارائه خدمات، تبلیغی برای بیمارستان در حوزه گردشگری سلامت و موجب تمایز بیمارستان در مشهد و کشور شده است.

این عضو هیئت مدیره بیمارستان رضوی اضافه کرد: اگرچه ایجاد دفاتر حوزه گردشگری سلامت در کشورهای منطقه و رایزنی‌های مرتبط در این حوزه اثرگذار است، اما اصلی‌ترین اقدام برای گسترش گردشگری سلامت کشور، سطح ارائه خدمات پزشکی می‌باشد.

نگاه خاص به اقشار کم‌برخوردار

شبستری با اشاره به نگاه ویژه مدیریت کلان بیمارستان رضوی در ارائه خدمت به اقشار کم‌برخوردار گفت: اگرچه به طور معمول خدمت به محرومان در بیمارستان‌های خصوصی تعریف نشده است، اما در بیمارستان رضوی برای خدمت به بیماران اورژانسی و بازگشت حیات آن‌ها، هیچ‌گاه به شرایط اقتصادی بیمار توجه نمی‌شود.

وی افزود: به طور مثال تاکنون هیچ بیمار سکته قلبی بازگردانده نشده است، ابتدا تمام اقدامات درمانی بر روی او انجام و سپس شرایط اقتصادی بیمار، پوشش بیمه او و… بررسی می‌شود. در کنار این موضوع، همکاری خیرین حوزه سلامت و پزشکان خیر با این بیمارستان خصوصی نیز امر بی‌نظیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر وجود امکانات بالای پزشکی در شهر مشهد در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کشور گفت: در این بین آستان قدس رضوی با توجه به رویکرد خاصی که نسبت به موضوع سلامت مردم دارد، به حوزه دارو و درمان ورود پیدا کرده است که امیدوارم این نگاه‌ها در این مجموعه بیشتر شود.

در این گفت‌وگو، شبستری همچنین در خصوص موضوعات دیگری نظیر اهمیت حرفه پرستاری در مراکز درمانی، نقش مهم قلب، اصطلاح علمی قلب شکسته در اثر آسیب‌های روحی به فرد، لزوم داشتن سبک زندگی سالم برای حفظ سلامتی قلب، ضرورت انتقال فوری بیماران با علائم سکته قلبی به اورژانس و ارادت خاص پزشکان داخل و خارج کشور به حضرت رضا(ع)، مطالبی را بیان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *