اخبار بیمارستان رضوی

انجام روزانه ۳۰۰ سی.تی.اسکن ریه بیماران کرونایی در بیمارستان رضوی

 ارائه خدمات شبانه‌روزی در بیمارستان فوق تخصصی آستان قدس رضوی، در هر شبانه‌روز حدود ۳۰۰ سی.تی.اسکن ریه بیماران کرونایی در این بیمارستان انجام می‌شود.

 در راستای اجرای دستور ۸ ماده‌ای تولیت آستان قدس رضوی در مقابله با موج پنجم کرونا، بیمارستان فوق تخصصی رضوی تمام توان خود را برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی مشهد پای کار آورده است و علاوه بر تجهیز یک بخش ویژه با ۱۰۰ تخت بستری، خدمات بیمارستانی مورد نیاز را به بیماران ارائه می‌کند. یکی از خدمات مهم ارائه شده در این زمینه، اقدمات تشخیصی و انجام سی.تی.اسکن ریه است که در این راستا بیمارستان فوق تخصصی رضوی با برخورداری از بخش تصویربرداری مجهز، به صورت ۲۴ ساعته به بیماران مبتلا به بیماری کرونا خدمات‌رسانی می‌کند.

خدمت‌رسانی به ۲۵۰ تا ۳۰۰ بیمار در هر شبانه‌روز
مسئول بخش تصویربرداری بیمارستان رضوی  در این باره می‌گوید: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا در پیک پنجم، به طور میانگین در هر شبانه‌روز بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ بیمار مبتلا به بیماری کرونا در این بخش سی. تی اسکن ریه می‌شوند که رده سنی بیشتر آنها در محدوده ۴۰ تا ۶۰ سال است.

اختصاص یک دستگاه سی.تی.اسکن مجزا برای بیماران کرونایی
اعظم عظیمی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه بیمارستان رضوی سایر بخش‌های بیمارستانی خود را نیز برای ارائه خدمت به دیگر بیماران فعال دارد، تمهیدات لازم برای تفکیک فضا و تجهیزات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز پیش‌بینی شده است. در همین راستا ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا به صورت مجزا از سایر بیماران با استفاده از دستگاه «سی. تی اسکن ۱۶ اسلایس» این بخش انجام می‌شود. همچنین دستگاه «سی. تی اسکن ۶۴ اسلایس» برای ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی و دستگاه «سی. تی اسکن ۲۵۶ اسلایس» نیز برای انجام سی. تی آنژیوگرافی از قلب، مغز پریفرال و… در بخش تصویربرداری بیمارستان رضوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی در خصوص چگونگی پاسخگویی به بیماران نیز اظهار می‌کند: اکثر مراجعان سرپایی، بیماران اورژانسی و کلینیکی این بیمارستان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در این بخش نوبت‌دهی شده و سی.تی.اسکن آن‌ها انجام می‌شود اما در صورت پر شدن ظرفیت پذیرش، نوبت‌دهی به روزهای بعد (حداکثر تا ۷۲ ساعت آینده) موکول می‌شود.

به‌کارگیری ۳۹ نیروی انسانی برای خدمت به بیماران
وی می‌افزاید: برای ارائه این خدمات در بخش تصویربرداری بیمارستان رضوی، ۳۹ نفر در سه رده شغلی کارشناس رادیولوژی، کمک تکنسین و پذیرش در شیفت‌های مختلف در حال خدمت به بیماران به ویژه بیماران مبتلا به کرونا هستند که تمامی پرسنل این بخش به پوشش لباس حفاظت فردی، شیلد و ماسک، مجهز هستند. عظیمی ادامه می‌دهد: در راستای رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تمامی بیماران در این بخش موظف به پوشیدن لباس یکبار مصرف هستند و روکش تخت دستگاه سی. تی اسکن نیز پس از استفاده هر بیمار تعویض می‌شود. همچنین پس از حضور هر بیمار مبتلا به کرونا، دستگاه ضدعفونی شده، گندزدایی اتاق سی. تی اسکن نیز هر دو ساعت یکبار به طور کامل انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *