اخبار بیمارستان رضوی

در برابر ایثار و فداکاری کادر درمان سرتعظیم فرود می آورم

تولیت معزز آستان قدس رضوی :

کادر درمان کشور با دانش و، تلاش، ایثار و از خود گذشتگی خود جمعیت زیادی از بیماران را به اذن و فضل الهی از مرگ نجات می دهند و اجازه نمی دهند گرد یتیمی بر سر بسیاری از کودکان بنشیند و خانواده هایی عزیزان خود را از دست بدهند .

درود، رحمت , مغفرت و فضل الهی شامل حال شما باد

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان کشور برای نجات جان بیماران و مقابله با ویروس کرونا، گفت: کادر درمان کشور در شرایط خاص کنونی جلوه و تجلی گذشت و فداکاری اباعبدالله الحسین(ع) را به نمایش گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در آیین خطبه‌خوانی شب عاشورا که پس از نماز مغرب و عشاء با حضور جمع محدودی از خادمان بارگاه منور رضوی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صحن انقلاب حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: بنا به شرایط خاص بهداشتی حاکم بر کشور، قصد سخنرانی ندارم و تنها برای عرض ارادت، اخلاص و خاکساری به پیشگاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عرض تسلیت به پیشگاه ملکوتی ولی‌نعمتمان حضرت رضا(ع) و دوم برای قدردانی و تشکر از جامعه پزشکی و پرستاری کشور سخنان کوتاهی را ایراد می‌کنم.
وی با بیان اینکه کادر درمان کشور در شرایط خاص کنونی جلوه و تجلی گذشت و فداکاری اباعبدالله الحسین(ع) را به نمایش گذاشته‌اند، تصریح کرد: امام حسین(ع) اسوه و الگوی زندگی بشریت است و یکی از جلوه‌های عاشورا فداکاری و گذشت اباعبدالله(ع) بود که برای ما یک درس است و ما این روزها این درس امام حسین(ع) را در رفتار پزشکان، پرستاران و کادر درمان کشور به‌خوبی مشاهده می‌کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: من از کنار مضجع شریف حضرت ثامن‌الحجج علیه آلاف تحیه و الثنا خدمت همه پزشکان، پرستاران و مجموعه بهداشت و درمان کشور که به بیماران خصوصاً بیمارانی که گرفتار این ویروس منحوس شده‌اند ارائه خدمت می‌کنند، سلام عرض می‌کنم و در برابر این فداکاری، ازخودگذشتگی، بردباری و ایثار سرتعظیم و تکریم فرود می‌آورم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی مجاهدت، ایثار و تلاش جامعه پزشکی و پرستاری کشور برای نجات جان بیماران را سزاوار تحسین و مشمول اجر الهی دانست و تصریح کرد: جامعه پزشکی و پرستاری کشور بادانش، تلاش، کوشش و فداکاری خود جمعیت زیادی از بیماران را به اذن و فضل الهی از مرگ نجات و اجازه نمی‌دهند گرد یتیمی بر سر بسیاری از کودکان بنشیند و خانواده‌هایی عزیزان خود را از دست بدهند؛ درود، رحمت، مغفرت و فضل الهی شامل حال شما باد.
تولیت آستان قدس رضوی در پایان سخنان خود به بیان روایاتی از سخاوت و بزرگواری حضرت امام حسین(ع) اشاره و ابراز کرد: هیچ‌کس از درب خانه اباعبدالله(ع) ناامید باز نمی‌گذشت و آن حضرت مظهر و تجلی کرامت و فضیلت الهی بودند.
گفتنی است، با توجه به شیوع موج پنجم کرونا در کشور و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورای حرم مطهر رضوی امسال در حداقل زمان ممکن، بدون حضور زائران و با جمع اندکی از خادمان بارگاه منور امام رضا(ع) برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *