اخبار بیمارستان رضوی

انجام حدود ۱۰ هزار جراحی از ابتدای سال تاکنون در بیمارستان رضوی

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی هم‌زمان با روز جهانی اتاق عمل از انجام حدود ۱۰ هزار جراحی از ابتدای سال تاکنون در بیمارستان رضوی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان رضوی، دکتر محسن محور ضمن اشاره به راه‌اندازی و بهره‌برداری از اتاق‌های عمل پیشرفته جدید در ابتدای سال جاری در این مرکز، عنوان کرد: وجود مرقد منور و مطهر امام هشتم، حضرت رضا(ع)، سالانه میلیون‌ها زائر شيفته را مجذوب خود می‌کند و توجه به سلامت و درمان مجاوران و  زائران این شهر مقدس، ضرورتی است که مورد توجه ویژه آستان قدس رضوی قرار گرفته و یکی از نشانه‌های شاخص آن بیمارستان رضوی به‌عنوان برترین مرکز درمانی در منطقه است. در همین راستا، توسعه فضا و تجهیز بیمارستان رضوی همسو با پیشرفت‌های علمی دنیا به‌عنوان یک مجموعه سلامت‌محور از نمونه‌های شاخص توجه به رسالت‌های اجتماعی است.
وی افزود: توسعه ۳۱۰۰ متر مربعی فضای جراحی با اختصاص هزینه‌های فراوان که ۶۰ درصد از اقدامات این مجموعه از سال ۹۴ تا آذرماه ۹۸ و ۴۰ درصد از اقدامات طی شش ماه و تا پایان فصل بهار صورت گرفت در همین راستا بوده است و بر این اساس، امکان پذیرش دوبرابری متقاضیان جراحی فراهم شده و هم‌چنین فضاسازی و ایجاد زیرساخت یک اتاق هیبرید با تجهیزات فوق پیشرفته و مطابق با استانداردهای جهانی از همین دست اقدامات ویژه برای خدمت‌رسانی بهتر به بیماران و مراجعان بوده است.
دکتر محور ادامه داد: طی ایام شیوع ویروس منحوس کرونا، آن‌طور که از مراجعان عزیزمان می‌شنیدیم، مردم عزیز و متخصصان محترم لطف داشته و بیمارستان رضوی را به‌عنوان بیمارستان پاک می‌شناختند و به همین سبب، اتاق‌های عمل این بیمارستان به صورت ویژه فعالیت داشت و انجام حدود ۱۰ هزار عمل جراحی در این مرکز طی ۸ ماه گذشته از ابتدای سال تاکنون، گواه این امر است.
وی تصریح کرد: با توجه به نیاز متخصصان به تجهیزات بسیار پیشرفته و سرمایه انسانی آموزش‌دیده و ورزیده برای بسیاری از اعمال پیچیده و پرخطر، همان‌طور که بسیاری از جراحان این مرکز اذعان دارند، انجام اعمال خاص و ویژه در اتاق‌های عمل فوق پیشرفته این مرکز با سهولت بیشتری قابل انجام است و طبق بررسی‌های انجام شده، حدود ۴۰ درصد از اعمال جراحی که در این مرکز از ابتدای سال جاری انجام شده، اعمال بسیار ویژه بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *