روابط عمومی

میزبانی موکب «آرام جان‌ها» در بیمارستان رضوی از زائران پیاده دهه پایانی صفر

به همت بیمارستان فوق تخصصی رضوی، موکب «آرام جان‌ها» با ارائه خدمات پزشکی و پذیرایی، میزبان زائران پیاده حضرت رضا(ع) در دهه پایانی صفر است.

به گزارش آستان نیوز، این موکب در راستای بزرگداشت ایام سوگواری دهه پایانی صفر و میزبانی کریمانه از زائران پیاده‌ای که از مسیر جاده قوچان به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، از ۱۴ شهریور ماه جاری در فضایی به مساحت حدود ۱۸۰۰ مترمربع در مقابل بیمارستان رضوی برپا شده است.
با توجه به نزدیک شدن به سالروز شهادت حضرت رضا(ع) و تشرف گسترده زائران پیاده به مشهدمقدس، این موکب از ۲۰ شهریور بر خدمات خود افزود تا علاوه‌بر خدمت در بخش پذیرایی، در بخش پزشکی نیز به ارادتمندان انیس النفوس(ع) خدمات‌رسانی کند.
در حال حاضر بخش پذیرایی موکب بیمارستان رضوی با مشارکت مستقیم بیش از ۱۰ نفر از ساعت ۵:۳۰ تا ۲۲ با توزیع غذای گرم، چای نبات و آب معدنی، میزبان زائران پیاده حرم مطهر رضوی است.
ارائه خدمات متنوع پزشکی
موکب آرام‌جان‌ها در بخش پزشکی خود نیز با ارائه خدمات غربالگری کنترل فشار و قند خون، خدمات درمانی سرپایی اعم از ویزیت پزشک، دارو، تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی و خدمات مشاوره‌ای در خصوص آموزش بهداشت و مراقبت‌های لازم در زمینه بیماری‌های واگیردار در تجمعات گسترده، پذیرای رایگان زائران پیاده است.
همچنین یک دستگاه آمبولانس بیمارستان رضوی در محل این موکب مستقر شده است و بیماران اورژانسی در صورت نیاز به اقدامات تخصصی به بیمارستان اعزام می‌شوند.
موکب دهه آخر صفر بیمارستان رضوی در بخش پزشکی با حضور یک پزشک، ۶ پرستار، ۶ کمک پرستار و ۲ تکنسین داروخانه در هر شیفت، از ساعت ۷ تا ۲۰ به زائران پیاده در ایام پایانی صفر خدمت‌رسانی می‌کند.
همچنین با توجه به حضور گسترده زائران پیاده در شب شهادت امام هشتم(ع) در صورت نیاز مکانی برای استراحت موقت زائران در این موکب در نظر گرفته خواهد شد.
شایان ذکر است، براساس پیش‌بینی‌های انجام شده این موکب میزبان بالغ بر ۴۰ هزار زائر پیاده در ایام پایانی صفر از مسیر جاده قوچان به مشهدمقدس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *