اخبار بیمارستان رضوی

روز جهانی دیابت

پیام مدیر عامل بیمارستان رضوی

۲۳آبان  روز جهانی دیابت

با شعار جهانی

Education to protect tomorrow

با آموزش ازفردا محافظت کنیم

روز جهانی دیابت یک مناسبت جهانی است که در آن افراد مبتلا به دیابت، متخصصان بهداشت، حامیان دیابت، رسانه ها، عموم مردم و سازمان های دولتی برای افزایش آگاهی در مورد دیابت متحد می شوند. شعار روز جهانی دیابت ۲۳-۲۰۲۱ دسترسی به مراقبت از دیابت است که  تمرکز  آن در سال ۲۰۲۲ دسترسی به آموزش دیابت است.

  آمار هایی چون ابتلا یکی از هر ده نفر، جمعیت ۵۰۰ میلیونی در معرض خطر ابتلا و از همه مهم تر عدم تشخیص ۵۰ درصدی این بیماران ، همگی گویای این مهم می باشد که برای غلبه بر این بیماری عزم ملی و جهانی لازم است.

    دیابت یک بیماری مزمن است که باعث ناتوانی شده و یکی از مهمترین علل مرگ زودرس است.مطالعات نشان داده اند که اصلاح سبک زندگی با فعالیت بدنی و/ رژیم غذایی سالم می تواند شروع دیابت نوع ۲ را به تاخیر بیاندازد یا از آن جلوگیری کند.

متاسفانه سبک زندگی مدرن با کم تحرکی و عادات غذایی ناسالم همراه شده است لذا مداخلات و سیاست‌های مبتنی بر جمعیتی لازم است تا انتخاب‌های سالم از طریق سیاست‌های تجارت، کشاورزی، حمل‌ونقل و برنامه‌ریزی شهری در دسترس‌تر و آسان‌تر شوند و آنها را در محیط های خاص مدرسه، محل کار و خانه ترویج کرد تا با ورزش منظم و خوردن عاقلانه به حفظ سطح طبیعی گلوکز، فشار خون و چربی خون کمک شود.

بیمارستان رضوی نیز در راستای مأموریت خود با توجه ویژه به مبحث آموزش در پیشگیری ،تشخیص زود هنگام و درمان به موقع و موثر این بیماری ،مداخلات خود را در دو بخش برای  بیماران و مراجعین محترم ارائه می نماید:

  •  آموزش و غربالگری رایگان سلامت در اماکن مختلف جامعه و کلینیک پرستاری آموزش سلامت
  •  فراهم نمودن امکانات تشخیصی، درمانی در کلیینک ها بویژه کلینیک چکاپ بیمارستان با حضور پزشکان مجرب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *