اخبار بیمارستان رضوی

در گفتگو با رئیس گروه سلامت و درمان بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی عنوان شد: خدمات «سلامت و درمان» آستان قدس توسعه می یابد

آستان قدس رضوی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود، همواره به برنامه ریزی و سرمایه گذاری در حوزه های مورد نیاز کشور توجه ویژه داشته است. مقوله سلامت و درمان یکی از حوزه هاست که این آستان مقدس با حضور جدی در این عرصه زمینه ساز خدمات گسترده ای به اقشار مختلف جامعه بوده است.
اهمیت این رویکرد به اندازه ای است که در سند سیاست های کلان آستان قدس هم بر آن تاکید شده است. بر مبنای این سند فعاليت‌هاي اقتصادي آستان قدس باید در حوزه هایی از جمله سلامت و دارو متمرکز باشد، چرا که هم متضمن استقلال کشور است و هم با مزيتهاي آستان قدس رضوي همخواني دارد. از همین رو به تازگی «گروه سلامت و درمان» در بنیاد بهره وری موقوفات ایجاد شده تا فعالیت ها در این حوزه با هدفگذاری کلان و دقت بالا دنبال شود.

ماموریت های گروه سلامت و درمان
«ایجاد زنجیره ارزش و افزایش بهره وری در بیمارستانها و مراکز درمانی موقوفات»، «تدوین برنامه راهبردی گروه سلامت درمانی»، «انسجام و یکپارچه سازی فعالیت ها و امور بیمارستانها و موسسات درمانی»، «افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه ها» و همچنین «ایجاد وحدت و هماهنگی تخصصی بین موسسه های گروه در راستای افزایش کارآمدی و ارزش آفرینی» از مهمترین اهداف تشکیل گروه سلامت و درمان در بنیاد بهره وری موقوفات بوده که می تواند در اجرای سیاست های کلان و تحقق چشم انداز آستان قدس موثر خواهد بود.

هم افزایی و بهره وری بیشتر مجموعه های حوزه سلامت
دکتر «محسن محور» مدیر گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات در گفتگو با آستان نیوز، به برخی برنامه ها برای تحقق سند سیاست های کلان اشاره می کند و می گوید: خوشبختانه با ایجاد گروه سلامت و درمان و متمرکز شدن ساختار مراکزی همچون بیمارستان فوق تخصصی رضوی، مؤسسه خدمات دارویی رضوی، مؤسسه درمانی آستان قدس و شرکت‌های داروسازی تابعه، بستری مناسبی برای هم افزایی و بهره وری بیشتر در این حوزه فراهم شده است. وی می افزاید: اکثر موقوفات درمانی آستان قدس، در استان‌های خراسان رضوی و کرمان قرار دارد و ایجاد گروه سلامت و درمان به متمرکز شدن برنامه ریزی ها برای بهره وری بیشتر از آنها منجر خواهد شد.

توسعه خدمات بیمارستانی
وی با اشاره بر اینکه هم‌افزایی هر چه بیشتر بین شرکت‌ها و مؤسسات دارویی و درمانی آستان قدس رضوی موجب رشد و شکوفایی آنها در جهت خدمت‌رسانی به مردم کشور می‌شود، می گوید: در این راستا توسعه فعالیت‌ها مطابق با استانداردها و تحولات علمی روز در حوزه تولید دارو و ارائه خدمات بیمارستانی به اقشار مختلف در دستور کار قرار دارد. دکتر محور همچنین به برخی اقدامات انجام شده نیز اشاره و تصریح می کند: ارتقای عملکرد نیروی انسانی، جذب پزشکان متبحر، به روزرسانی و نوسازی تجهیزات و بخش‌های مختلف بیمارستان رضوی از جمله این اقدامات بوده که طی ماه های گذشته انجام شده که همه آن ها طبق برنامه راهبردی کارشناسی‌ شده در بیمارستان رضوی با محورهای کلی «شفاف‌سازی»، «ارتقای علم و پژوهش» و «خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران» بوده است.

تقویت حوزه دارویی
مدیر گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات می افزاید: در کنار آن، با توجه به اهداف بلندمدت و میان‌مدت تعیین شده در سند چشم‌انداز آستان قدس رضوی، درصدد ایجاد تغییر و تحولاتی در عملکرد مؤسسه خدمات دارویی رضوی هستیم تا بتوانیم سطح خدمات داروخانه مرکزی امام(ع) در مشهدمقدس را ارتقا دهیم و جایگاه این موسسه در حوزه دارویی را تقویت کنیم. وی می افزاید: همچنین به تازگی شرکت‌های داروسازی ثامن، سامان داروی هشتم، شیراز سرم و شرکت توزیع یاراطب ثامن در زیرمجموعه گروه سلامت و درمان قرار گرفته که امیدواریم با تقویت شرکت‌های دارویی آستان قدس رضوی و نوسازی تجهیزات آنها بتوانیم شاهد افزایش توسعه فعالیت فعلی این شرکت‌ها، تولید محصولات دارویی جدید و همچنین خدمت‌رسانی بیشتر به بیماران کشور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *