روابط عمومی

ارائه ۴۰۰ خدمت رایگان پزشکی به بیماران کم‌برخوردار روستای جُغری مشهد

حدود ۴۰۰ خدمت رایگان پزشکی به بیماران کم‌برخوردار روستای جُغری مشهد توسط بیمارستان فوق تخصصی رضوی ارائه شد.

به گزارش آستان نیوز، گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج شهید سلامت «دکتر احمد خسروی» بیمارستان رضوی در راستای اجرای منویات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر کمک و خدمت‌رسانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار در حوزه سلامت و در ادامه اجرای طرح «پنجشنبه‌های سلامت» این بیمارستان، هجدهم آبان ماه سال جاری به روستای جغری، یکی از روستاهای دهستان کنویست بخش مرکزی شهرستان مشهد اعزام شد.
تیم اعزامی بیمارستان رضوی با همکاری دهیاری روستای جغری در محل دبستان ابتدایی «شهید حق وردی» مستقر شد و از ساعت ۸ تا ۱۶ به ارائه خدمات رایگان درمانی و دارویی به  ۱۲۲ بیمار محروم روستا پرداخت.
در این اردوی جهادی، تیمی ۳۰ نفره متشکل از یک متخصص طب اورژانس، یک پزشک عمومی، ۲ دندانپزشک، یک دکتر روانشناس، یک کارشناس مامایی، یک بینایی‌سنج، ۲ کارشناس دارویی، ۶ کارشناس پرستاری، ۱۰ کمک پرستار و ۵ نیروی پشتیبانی از بیمارستان رضوی حضور داشتند.
به همت این تیم پزشکی در مجموع خدماتی شامل ۳۶ مورد معاینه متخصص طب اورژانس، ۴۷ مورد معاینه پزشک عمومی، ۳۵ مورد دندانپزشکی، ۱۵ مورد معاینه مامایی، ۲۲ مورد بینایی‌سنجی، ۴ مورد مشاوره روانشناسی، ۷۰ مورد غربالگری قند و فشارخون و ۱۳۳ مورد نسخه برای اهدای داروهای رایگان به بیماران این روستا ارائه شد. ۴ بیمار نیز در منزل معاینه شدند.
علاوه‌براین، ۱۴ بیمار برای دریافت خدمات تخصصی پزشکی به بیمارستان رضوی و ۲ بیمار نیز برای دریافت عینک رایگان معرفی شدند.
گفتنی است، بیمارستان رضوی در قالب اجرای طرح پنجشنبه‌های سلامت با هدف ارتقای سلامت جامعه، خدمات ارزنده بهداشتی، درمانی و فرهنگی رایگان در ادوار مختلف به اقشار محروم و کم‌برخوردار به ویژه در مناطق روستایی خراسان رضوی ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *