بخش مراقبت های ویژه جنرال ( ICU-G )

بخش مراقبت‌های ویژه جنرال (ICU-G)

معرفی کلی بخش

  • نام کامل بخش: بخش مراقبت‌های ویژه جنرال (ICU-G)
  • نوع فعالیت: درمانی / تشخیصی / مراقبتی
  • موقعیت فیزیکی دقیق: طبقه دوم فاز ۲ بیمارستان
  • تاریخ تأسیس: 1401/۰۷/۰۱
  • فلسفه وجودی (مأموریت): مراقبت ویژه از بیماران با شرایط حاد.

خدمات شاخص و فعالیت‌ها

  • شرح خدمات کلی و خدمات شاخص: بخش ICU-G بیمارستان  رضوی مخصوص بیماران بد حال با شرایط بحرانی  که علی رغم  بیماری های متعدد زمینه ای امید به زندگی در آنها وجود دارد . در واقع  شرایط بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه به گونه است که امکان مراقبت و نگهداری از آنها در سایر بخش ها و در کنار دیگر بیماران وجود ندارد . در این بخش بیماران تحت نظارت دقیق و دائمی قرار دارند و بالاترین سطح مراقبت های پزشکی و پرستاری از آنها انجام می شود . قابل توجه است این بخش مجهز به  10 تخت با پیشرفته ترین تجهیزات روز می باشد و پرسنل در مانی آن از بین ماهرترین افراد انتخاب می شوند . لازم به ذکر است پزشک مقیم بیهوشی بصورت ۲۴ ساعته در بخش حضور داشته و پزشک فوق تخصص روزانه بیماران را ویزیت می کنند .
  • خدمات شاخص و تخصصی: اتاق پروسیجر جهت تعبیه کتتر ورید مرکزی و  تعبیه درن پلورال و آسیت  –  انجام دیالیز و CRRT –  ویزیت کارشناس زخم داخلی  و داشتن اتاق دو تخته و یک اتاق ایزوله با فشار منفی و یک اتاق شبهه ایزوله جهت جداسازی بیماران عفونی
  • گروه بیماران هدف: بیماران بدحال با شرایط بحرانی که امید به زندگی در آن‌ها وجود دارد و نیاز به بالاترین سطح مراقبت‌ها دارند.
  • شرایط مراجعه: با معرفی نامه – انتقال از اورژانس  و سایر بخش ها

تجهیزات و امکانات بخش

  • تجهیزات کلیدی: ونتیلاتور  Evita300- دستگاه دیالیز وCRRT –  دستگاه ABG- مانیتورینگ مرکزی – دستگاه اکو
  • امکانات رفاهی و ایمنی در بخش: تخت های ۳ شکن مخصوص بیماران ویژه – دستگاه مانیتورینگ – ونتیلاتورهای Evita300 – دستگاه CRRT ودیالیز -الکتروشوک- دستگاه ABG – دستگاه اکو- دستگاه  warm to uch- HFN 

کادر تخصصی و تیم درمانی

  • رئیس بخش : جناب آقای دکتر حسین صادقی 
  • سوپروایزر بخش : سرکار خانم مریم رضوی
  • سرپرستار بخش : سرکار خانم مهین عباسی

سوالات متداول (FAQ)

سوال: حال عمومی بیمار و مدت زمان بستری چگونه است؟

پاسخ: حال عمومی بیمار به‌صورت روزانه و حضوری توسط پزشک معالج یا مسئول شیفت به همراهان درجه یک اطلاع داده می‌شود. مدت زمان بستری کاملاً به شرایط بالینی بیمار و پاسخ او به درمان بستگی دارد و متغیر است.

سوال: چگونه با اتاق بیمار تماس بگیریم؟

پاسخ: امکان تماس مستقیم با اتاق بیمار به دلیل شرایط ویژه و لزوم حفظ آرامش محیط وجود ندارد. لطفاً در ساعات مشخص شده برای کسب اطلاعات تماس بگیرید.

سوال: چه مدارکی جهت پذیرش لازم است؟

پاسخ: مدارک شناسایی معتبر و تمام پرونده‌ها، تصاویر و نتایج آزمایشات قبلی بیمار (در صورت وجود) باید همراه بیمار باشد.

اطلاعات تماس و پاسخگویی بخش

  • شماره تماس پاسخگویی (داخلی/مستقیم): 05136002781 – ۰۵۱۳۶۰۰۲۷۸۲
  • ساعت تماس و دریافت اطلاعات: 24 ساعته
  • نام و سمت پاسخگوی تأیید اطلاعات: جناب آقای دکتر حسین صادقی – سرپرستار بخش سرکار خانم مهین عباسی و مسئول شیفت

نحوه دریافت اطلاعات: اطلاعات بیمار فقط به همراهان درجه یک و در زمان‌های مشخص شده توسط پزشک یا مسئول شیفت داده می‌شود.