بخش مراقبتهای روزانه
بخش مراقبتهای روزانه (DAY CARE): تسریع روند پذیرش بیماران الکتیو
معرفی و مأموریت بخش مراقبتهای روزانه
- نام کامل بخش / واحد: بخش مراقبتهای روزانه ( DAY CARE )
- نوع فعالیت: درمانی / مراقبتی / پشتیبانی
- تاریخ تأسیس بخش: ۱۴۰۳
- موقعیت فیزیکی دقیق: ساختمان شماره یک – طبقه همکف – انتهای راهرو – پشت اورژانس
هدف وجودی (مأموریت)
هدف از تأسیس بخش، تسریع در روند پذیرش بیماران الکتیو (غیر اورژانسی) قلبی، چشمی و جراحی است
خدمات و فعالیتهای تخصصی
شرح خدمات کلی:
انجام تمامی خدمات بیماران قلبی، چشمی و جراحی از زمان پذیرش شامل استقبال، آموزشهای بدو ورود، انجام پروسیجرهای اتصالات، ارسال آزمایشات، گرفتن و بررسی EKG، اکو، گرافی و دیالیز. همچنین انجام مشاورههای ضروری قبل از عمل، ارجاع و تحویل بیمار از واحدهای مربوطه (کت لب، اتاق عمل، رادیولوژی) و ترخیص ایمن طبق پروتکل SMART (در زمان مقرر بدون اتلاف وقت و با رضایت مندی بیمار) و در نهایت فالوآپ بیمار پس از ترخیص.
گروه بیماران و شرایط مراجعه:
- خدمات شاخص و تخصصی: عملهای جراحی شامل بیماران قلبی، اورولوژی و چشمی (سرعت بخشیدن در روند درمان با حفظ ایمنی بیمار)
- گروه بیماران هدف: بستری
- شرایط مراجعه: با دستور بستری پزشک
امکانات و تجهیزات بخش
تجهیزات کلیدی:
- مانیتورینگ سانترال
امکانات رفاهی و ایمنی:
- تمامی تختها تاشو برقی
- تلویزیون
کادر تخصصی و تیم درمانی
- رئیس بخش: آقای دکتر کامبیز توتونچی
- سوپروایزر بخش:خانم فاطمه باغیشنی
- سرپرستار بخش: آقای مسعود ابجدی
- ترکیب تیم (تقریبی): ۱ پزشک، ۴ پرستار، ۲ کمک پرستار، ۱ منشی
سوالات متداول بیماران و همراهان (FAQ)
۱. چه مدارکی جهت پذیرش لازم است؟
پاسخ: شناسنامه و کارت ملی جهت پذیرش الزامی است.
۲. چه وسایلی باید همراه داشته باشیم؟
پاسخ: همراه داشتن مدارک بیماران اعم از اکو، نوار قلب، گرافیها و سایر مدارک پزشکی قبلی ضروری است.
۳. پزشک چه ساعاتی بیمار را ویزیت میکند؟
پاسخ: بیمار در لحظه پذیرش ویزیت میگردد
۴. سؤالات متداول دیگر (از کی میتوانم چیزی بخورم، میزان فعالیت، زمان انتقال به بخش و ملاقات همراهان)؟
پاسخ: این موارد بسته به نوع عمل و دستور پزشک متفاوت است و پس از پذیرش و توسط پرستار مربوطه به شما اطلاعرسانی خواهد شد.
اطلاعات تماس، دسترسی و راهنمای همراهی
زمانبندی و تماس:
- ساعات کاری بخش: روزهای غیر تعطیل از ۷ صبح تا ۱۹:۳۰ عصر
- ساعت تماس و دریافت اطلاعات: ۱۲ ساعته پاسخگو میباشیم
- شماره تماس پاسخگویی:
- ۰۵۱۳۶۰۰۴۶۳۲ / ۰۵۱۳۶۰۰۴۶۳۳
- نام پاسخگوی تأیید اطلاعات: فقط پرستاران مرتبط با بیمار یا مسئول شیفت
- شماره داخلی جهت تماس: ۴۶۳۲ – ۴۶۳۳
محل و دسترسیهای مجاور:
- نزدیکترین نمازخانه: طبقه اول
- نزدیکترین سرویس بهداشتی: روبروی اورژانس
- محل شارژ موبایل: پذیرش فاز ۱
- کافهتریای نزدیک: طبقه همکف روبروی دفتر پرستاری
- خودپرداز/باجه بانک: روبروی اورژانس
- پارکینگ/ایستگاه تاکسی: روبروی اورژانس
قوانین همراه:
- تعداد همراه مجاز: ۱ نفر برای هر بیمار
- ساعات ملاقات: هر بیمار یک همراهی دارد (ملاقات محدود به همراه است)