واحد روابط عمومی

ایجاد تفاهم، استقرار اعتماد و شناخت متقابل یک سازمان و مخاطبان آن از طریق اطلاع یابی، اطلاع شناسی و اطلاع رسانی رسالت اصلی روابط عمومی است. این مهم با توجه به گستردگی ماموریتها و جایگاه ملی و بین المللی این بیمارستان و رویدادهای اختصاصی آن از جایگاه ویژه ای برخوردار است. 

واحد روابط عمومی در طبقه اول فاز ۲ قرار گرفته است و عرصه های عملکرد این واحد به دو بخش عمده درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم می‌شود: 

الف: درون سازمانی:

از جمله فعالیتهای درون سازمانی می توان دسته بندی و پردازش اطلاعات ورودی به بیمارستان از کانالهای مختلف، انعکاس اطلاعات به مدیریت بیمارستان، ارجاع اطلاعات به مدیران مرتبط در سمتهای مختلف، ارتباط با پرسنل و تعامل بر اهداف عالیه بیمارستان، ارتقای روحیه، افزایش امید و توان اجرای کار از طریق برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی، تورهای مسافرتی و جنگ های شاد در مناسبتها، برنامه ریزی و مدیریت خدمات رفاهی، ورزشی، رسیدگی به شکایات و پاسخگویی سریع و صحیح، طراحی و انتخاب استایل فضای عمومی بیمارستان از نظر آراستگی، روانشناسی رنگها، ارتباطات غیرکلامی و نظارت بر تابلوهای راهنمایی، پخش فیلم و انتقال اطلاعات لازم از طریق تلویزیونها به مراجعین، تکریم ارباب رجوع با نظارت بر جذب و تربیت نیروهای ویژه تکریم با شعار آراستگی در ظاهر، ادب در اخلاق و توانایی گفتگو به زبانهای مختلف، فعالیت در زمینه سمعی و بصری، مدیریت آمفی تاتر و ضبط کامل کنگره های بزرگ ملی و بین المللی، برگزاری کلاسهای آموزشی در چارچوب تقویم بیمارستان و تشکیل پرونده آموزشی برای کلیه پرسنل، ساخت و تکثیر و توزیع فیلمهای آموزشی برای مراجعین و پرسنل، تهیه و تدوین فیلمهای آموزشی جهت پخش از تلویزیونهای بیمارستان، تهیه فیلم و عکس از عملهای خاص و موضوعات پزشکی با کاربریهای تحقیقاتی و پژوهشی، ثبت لحظات شیرین و بیاد ماندنی تولد نوزادان و تحویل به خانواده ها در قالب یک آلبوم اختصاصی شامل عکس و فیلم، ارتباط صمیمی با پرسنل بیمارستان از طریق صفحه پرتال روابط عمومی و ارائه مطالب خواندنی و جذاب، تهیه و توزیع نشریه داخلی “مروارید” ویژه پرسنل با محتوای فرهنگی و اجتماعی و بخشهای تخصصی پزشکی را عنوان نمود.

ب: برون سازمانی:

از جمله فعالیتهای برون سازمانی می توان به مدیریت رویدادها، جذب و تربیت کادر اجرایی مجرب فرایند تحقیقات، بر نامه ریزی و عملیات اجرایی همه کنگره های بین المللی، ملی و همایشها با همکاری دبیرخانه کنگره ها و روابط عمومی بصورت داخلی، برگزاری بیش از ۷۵ کنگره در سطح بین المللی و ملی به توان اجرایی بالای در این زمینه دست یافته است از جمله آنها می توان به کنگره های بین المللی قلب رضوی، گردشگری سلامت، مغز و اعصاب، تصادفات جاده ای و…، تشکیل ستاد خبری در کنگره ها و تولید و ارسال اخبار ویژه کنگره به خبرگزاریها، روزنامه ها و شبکه های خبری رسانه ملی، تولید ویژه برنامه های مستند از کنگره ها جهت پخش از رسانه ملی، تولید ویژه برنامه های مستند از آخرین یافته های پزشکی و دستاورهای علمی، تولید کتابچه های تخصصی و برنامه های مستند جهت افزایش آگاهی عمومی درارتباط با بیماریهای خاص، نظارت بر پرتال عمومی بیمارستان و کنترل محتوایی آن، شعار روابط عمومی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در حوزه اخلاق سازمانی “دانایی، فصاحت، تدبیر و شجاعت” است و این واحد در حوزه عملکردی اثر بخشی، خلاقیت و نوآوری را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.

فهرست