بخش کودکان
بخش کودکان: ارائه مراقبتهای انسانمدارانه و تخصصی
معرفی و مأموریت بخش کودکان
- نام کامل بخش / واحد: بخش کودکان
- موقعیت فیزیکی دقیق: فاز ۲ – طبقه سوم – جنب آسانسورها
- تاریخ تأسیس: ۱۳۹۲
فلسفه تأسیس (مأموریت)
مأموریت بخش کودکان بیمارستان، ارائه مراقبتهای پزشکی و پرستاری برجسته، همراه با رویکردی انسانمدارانه و نوآورانه، به منظور ارتقاء سلامت، کیفیت زندگی و ایجاد خاطرات مثبت در مسیر درمان برای تمام کودکان و خانوادههایشان است. ما متعهد به تعالی مستمر، آموزش و پژوهش، و تبدیل شدن به الگویی از ارائه خدمات درمانی کودکان در سطح ملی هستیم.
خدمات و فعالیتهای تخصصی
شرح خدمات کلی:
پذیرش و درمان بیماریهای عمومی مانند سرفه، سرماخوردگی طول کشیده، اسهال و استفراغ و همچنین ارائه خدمات بهعنوان مرکز تخصصی جراحی کودکان با تجهیزات پیشرفته. این خدمات شامل همکاری با آزمایشگاه، آندوسکوپی و اتاق عمل نیز میباشد.
خدمات شاخص و گروه بیماران:
- خدمات شاخص: خدمات تشخیصی (آزمایشگاه، تصویربرداری اطفال)، حضور پزشک مقیم در شیفت صبح همه روزها، حضور متخصصان قلب، گوارش، نورولوژی و ارولوژی اطفال
- گروه بیماران هدف: بیماران بستری
- شرایط مراجعه: معرفینامه، نوبتدهی، اورژانس، کلینیک و مطب پزشکان محترم
سرویسهای ویژه و مزیت رقابتی:
- موجود بودن تمام امکانات شیردهی (یخچال، بگ ذخیره، شیردوش برقی، لباس شیردهی) با توجه به بیمارستان دوستدار کودک
- فالوآپ ۱۰۰ درصد بیماران بعد از ترخیص
- مزیت رقابتی: اولین مرکز مجهز جراحی و داخلی بیماران اطفال در مشهد در مراکز خصوصی
امکانات، تجهیزات و کادر تخصصی بخش
تجهیزات و امکانات رفاهی:
- تجهیزات کلیدی: رگ یاب، مانیتورینگ بیماران در تمام اتاقها، شیردوش برقی، دستگاه پمپ سرم جهت تنظیم دقیق تجویز سرم، مانیتورینگ اتاق بازی
- امکانات رفاهی: اتاق بازی و وسایل بازی قابل شستشو، تخت و کتری برقی و تلویزیون (در تمام اتاقها)
تیم درمانی:
- رئیس بخش: سرکار خانم دکتر منصوره میرزایی
- سوپروایزر: سرکار خانم فرحناز طهرانی
- سرپرستار: فاطمه عباسی قلعه نو
- پزشکان برجسته: جناب آقای دکتر هیرادفر، خانم دکتر پریسا سعیدی و …
سوالات متداول (FAQ)
۱. آیا بخش کودکان خدمات داخلی (بیماریهای عمومی) هم ارائه میدهد؟
پاسخ: بله، بخش علاوه بر جراحیهای تخصصی، پذیرش و درمان بیماریهای عمومی مانند سرفه، سرماخوردگی طول کشیده، اسهال و استفراغ را نیز انجام میدهد.
۲. چه مدارک و وسایلی جهت پذیرش لازم است؟
پاسخ: مدارک شناسایی والدین و بیمار ، کارت ملی بیمار و والدین و همچنین مدارک پزشکی قبلی مورد نیاز است.
۳. پزشک چه ساعاتی بیمار را ویزیت میکند؟
پاسخ: ویزیت پزشکان در شیفت صبح و معمولاً قبل از ساعت ۰۹:۰۰ انجام میشود.
۴. مدت زمان اقامت (بستری) به طور معمول چند شب است؟
پاسخ: در بیماران مختلف متفاوت است؛ اما در اعمال جراحی معمولاً دو تا سه شب و در بیماران داخلی عمومی نیز ۳ تا ۵ روز است.
۵. آیا امکان رزرو زودهنگام اتاق یا همراه وجود دارد؟
پاسخ: خیر، امکان رزرو زودهنگام اتاق یا همراه وجود ندارد.
۶. چگونه با اتاق بیمار تماس بگیریم؟
پاسخ: با شماره تلفن ۳۶۰۰۲۰۰۰ تماس گرفته و سه رقم آخر شماره اتاق بیمار را بجای صفر قرار دهید.
اطلاعات تماس، دسترسی و راهنمای همراهی
زمانبندی و تماس:
- ساعات کاری بخش: همه روزه و ۲۴ ساعت شبانهروز
- ساعات ملاقات: روزانه از ساعت ۱۵ تا ۱۶
- شماره تماس پاسخگویی (داخلی):
- ۳۶۰۰۲۸۶۰ – ۰۵۱ / ۳۶۰۰۲۸۶۱ – ۰۵۱
- نحوه دریافت خدمات: حضوری، تلفنی (همکاران پرستار صبورانه پاسخ میدهند)
قوانین و امکانات همراهی:
- تعداد همراه مجاز: ۱ نفر برای هر بیمار
- امکانات اختصاصی همراه: تخت همراه، یخچال، غذای همراه، میز و صندلی
- قوانین تردد: والدین بیمار میتوانند با هماهنگی در بخش تردد داشته باشند
- ساعت خاموشی: ۲۱:۰۰
- حریم خصوصی: بیماران در اتاقهای خصوصی بستری میشوند و در اتاقهای عمومی بین بیماران پرده نصب میشود
مسیرهای دسترسی و امکانات مجاور:
- نمازخانه نزدیک: روبروی بخش
- نزدیکترین سرویس بهداشتی: در تمام اتاقهای بستری، سرویس بهداشتی فرنگی موجود است
- کافهتریا و خودپرداز/باجه بانک: هر دو در طبقه همکف قرار دارند
- پارکینگ/ایستگاه تاکسی: پارکینگ طبقاتی روبروی ساختمان شماره ۲ و ایستگاه تاکسی درب اورژانس طبقه همکف