بخش جراحی قلب
بخش جراحی قلب: مراقبتهای تخصصی قبل و بعد از عمل قلب باز
معرفی و مأموریت بخش جراحی قلب
- نام کامل بخش / واحد: بخش جراحی قلب
- موقعیت فیزیکی دقیق: ساختمان شماره یک / طبقه سوم / بخش جراحی قلب
- تاریخ تأسیس: ۱۳۸۴
فلسفه تأسیس و مأموریت
مأموریت بخش جراحی قلب، مراقبت همه جانبه پرستاری و پزشکی از بیماران کاندید عمل قلب باز (قبل و بعد از عمل) است. ما متعهد به ارائه مراقبتهای تخصصی با بهکارگیری پزشکان فوق تخصص و خبره جراحی قلب و آنکالی ۲۴ ساعته هستیم.
خدمات و فعالیتهای تخصصی
شرح خدمات و گروههای درمانی:
- خدمات اصلی: مراقبت همه جانبه پرستاری و پزشکی از بیماران جراحی قلب باز
- خدمات شاخص: تعویض و یا ترمیم دریچههای قلب، CABG، عمل بنتال، آنوریسم آئورت، تامپوناد، و بیماریهای مادرزادی قلب
- گروه بیماران هدف: بیماران کاندید جراحی قلب باز
- شرایط مراجعه: تنها با دستور پزشک
سرویسهای ویژه و منحصر به فرد:
- مشاوره بیهوشی و مشاوره روانشناسی قبل از عمل
- بازتوانی قلب و فیزیوتراپی قبل و بعد از عمل
- مشاوره تغذیه برای بیماران
امکانات، تجهیزات و کادر تخصصی بخش
تجهیزات کلیدی و مانیتورینگ:
پمپ سرنگ، پمپ انفوزیون، پالس اکسیمتری پرتابل، برانکارد، ساکشن و اکسیژن مرکزی، واکر، ویلچر، پمپ خون، ژنراتور پیس میکر، مانیتورینگ در اتاق بیماران و مانیتور سانترال در ایستگاه پرستاری.
تیم درمانی و امتیازات ویژه:
- رئیس بخش: جناب آقای دکتر محمود حسینزاده ملکی
- سوپروایزر: جناب آقای سعید عسگرزاده
- سرپرستار: سرکار خانم تکتم نوروزی
- تعداد تقریبی تیم: ۴ پزشک جراح قلب، ۱۴ پرستار، ۹ کمک پرستار و سایر پرسن.
- امتیاز ویژه: برخورداری از پزشکان فوق تخصص و خبره جراحی قلب و آنکالی ۲۴ ساعته جراحان قلب
سوالات متداول (FAQ)
۱. برای پذیرش در بخش جراحی قلب به چه مدارکی نیاز دارم؟
پاسخ: گزارش و CD آنژیوگرافی، اکو، آزمایشات، و تمامی مدارکی که در یک ماه گذشته قبل از بستری انجام دادهاید، الزامی است. همچنین داروهای مصرفی قبل از عمل را نیز همراه داشته باشید.
۲. چگونه میتوانم با اتاق بیمار تماس بگیرم؟
پاسخ: با شماره ۳۶۰۰۴۳ تماس بگیرید و سپس شماره اتاق بیمار را وارد کنید. (مثال: برای اتاق ۳۰۷، شماره ۳۶۰۰۴۳۰۷)
۳. آیا امکان رزرو زودهنگام اتاق یا همراه وجود دارد؟
پاسخ: خیر، امکان رزرو زودهنگام اتاق یا همراه وجود ندارد.
۴. چه مواردی جزء مهمترین مراقبتهای پس از ترخیص است؟
پاسخ: مهمترین موضوعات شامل تعویض پانسمان، مصرف داروها، نوع تغذیه، میزان فعالیت مجاز و زمان مراجعه به پزشک بعد از ترخیص** است که تیم پرستاری بهطور کامل آموزشهای لازم را ارائه میدهند.
اطلاعات تماس و راهنمای همراهی
زمانبندی و تماس:
- ساعات کاری بخش: ۲۴ ساعته
- ساعات ملاقات: روزانه از ساعت ۱۵ تا ۱۶
- شماره تماس پاسخگویی (داخلی):
- ۳۶۰۰۴۳۲۷ – ۰۵۱
- ۳۶۰۰۴۳۲۲ – ۰۵۱
- ۳۶۰۰۴۳۲۲۱ – ۰۵۱
- نحوه دریافت خدمات: حضوری
قوانین و امکانات همراهی:
- تعداد همراه مجاز: ۱ نفر با رعایت طرح انطباق
- امکانات اختصاصی همراه: کاناپه تختشو، یخچال، تلویزیون، آبدارخانه همراه و غذای همراهی
- ساعت خاموشی: ۲۲:۰۰
- حریم خصوصی: حریم خصوصی در یونیت هر بیمار با پرده رعایت میشود