بخش مراقبت‌های روزانه

بخش مراقبت‌های روزانه (DAY CARE): تسریع روند پذیرش بیماران الکتیو

معرفی و مأموریت بخش مراقبت‌های روزانه

  • نام کامل بخش / واحد: بخش مراقبت‌های روزانه ( DAY CARE )
  • نوع فعالیت: درمانی / مراقبتی / پشتیبانی
  • تاریخ تأسیس بخش: ۱۴۰۳
  • موقعیت فیزیکی دقیق: ساختمان شماره یک – طبقه همکف – انتهای راهرو – پشت اورژانس

هدف وجودی (مأموریت)

هدف از تأسیس بخش، تسریع در روند پذیرش بیماران الکتیو (غیر اورژانسی) قلبی، چشمی و جراحی است

خدمات و فعالیت‌های تخصصی

شرح خدمات کلی:

انجام تمامی خدمات بیماران قلبی، چشمی و جراحی از زمان پذیرش شامل استقبال، آموزش‌های بدو ورود، انجام پروسیجرهای اتصالات، ارسال آزمایشات، گرفتن و بررسی EKG، اکو، گرافی و دیالیز. همچنین انجام مشاوره‌های ضروری قبل از عمل، ارجاع و تحویل بیمار از واحد‌های مربوطه (کت لب، اتاق عمل، رادیولوژی) و ترخیص ایمن طبق پروتکل SMART (در زمان مقرر بدون اتلاف وقت و با رضایت مندی بیمار) و در نهایت فالوآپ بیمار پس از ترخیص.

گروه بیماران و شرایط مراجعه:

  • خدمات شاخص و تخصصی: عمل‌های جراحی شامل بیماران قلبی، اورولوژی و چشمی (سرعت بخشیدن در روند درمان با حفظ ایمنی بیمار)
  • گروه بیماران هدف: بستری
  • شرایط مراجعه: با دستور بستری پزشک

امکانات و تجهیزات بخش

تجهیزات کلیدی:

  • مانیتورینگ سانترال

امکانات رفاهی و ایمنی:

  • تمامی تخت‌ها تاشو برقی
  • تلویزیون

کادر تخصصی و تیم درمانی

  • رئیس بخش: آقای دکتر کامبیز توتونچی
  • سوپروایزر بخش:خانم فاطمه باغیشنی
  • سرپرستار بخش: آقای مسعود ابجدی
  • ترکیب تیم (تقریبی): ۱ پزشک، ۴ پرستار، ۲ کمک پرستار، ۱ منشی

سوالات متداول بیماران و همراهان (FAQ)

۱. چه مدارکی جهت پذیرش لازم است؟

پاسخ: شناسنامه و کارت ملی جهت پذیرش الزامی است.

۲. چه وسایلی باید همراه داشته باشیم؟

پاسخ: همراه داشتن مدارک بیماران اعم از اکو، نوار قلب، گرافی‌ها و سایر مدارک پزشکی قبلی ضروری است.

۳. پزشک چه ساعاتی بیمار را ویزیت می‌کند؟

پاسخ: بیمار در لحظه پذیرش ویزیت می‌گردد

۴. سؤالات متداول دیگر (از کی می‌توانم چیزی بخورم، میزان فعالیت، زمان انتقال به بخش و ملاقات همراهان)؟

پاسخ: این موارد بسته به نوع عمل و دستور پزشک متفاوت است و پس از پذیرش و توسط پرستار مربوطه به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اطلاعات تماس، دسترسی و راهنمای همراهی

زمان‌بندی و تماس:

  • ساعات کاری بخش: روزهای غیر تعطیل از ۷ صبح تا ۱۹:۳۰ عصر
  • ساعت تماس و دریافت اطلاعات: ۱۲ ساعته پاسخگو می‌باشیم
  • شماره تماس پاسخگویی:
  • ۰۵۱۳۶۰۰۴۶۳۲ / ۰۵۱۳۶۰۰۴۶۳۳
  • نام پاسخگوی تأیید اطلاعات: فقط پرستاران مرتبط با بیمار یا مسئول شیفت
  • شماره داخلی جهت تماس: ۴۶۳۲ – ۴۶۳۳

محل و دسترسی‌های مجاور:

  • نزدیک‌ترین نمازخانه: طبقه اول
  • نزدیک‌ترین سرویس بهداشتی: روبروی اورژانس
  • محل شارژ موبایل: پذیرش فاز ۱
  • کافه‌تریای نزدیک: طبقه همکف روبروی دفتر پرستاری
  • خودپرداز/باجه بانک: روبروی اورژانس
  • پارکینگ/ایستگاه تاکسی: روبروی اورژانس

قوانین همراه:

  • تعداد همراه مجاز: ۱ نفر برای هر بیمار
  • ساعات ملاقات: هر بیمار یک همراهی دارد (ملاقات محدود به همراه است)