اخبار بیمارستان رضوی

ایجاد محیطی آرام و شاداب حین زایمان برای زنان در بیمارستان رضوی

در نشست هم‌اندیشی گروه زنان و زایمان بیمارستان رضوی بر ایجاد محیطی آرام و شاداب حین زایمان برای زنان در بیمارستان رضوی تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان رضوی، دکتر محسن محور، مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی در این نشست که با دعوت از بیش از ۴۰ پزشک متخصص و فوق تخصص زنان، زایمان و نازایی برگزار شد، بر مباحثی نظیر ضرورت به‌روز بودن پزشکان در زمینه زایمان و حضور در وبینارها و نشست‌های آموزشی تأکید فراوان کرد.

وی افزود: گسترش بخش زنان و زایمان بیمارستان رضوی و توسعه اتاق‌های LDR و تخت‌های بستری مادران باردار و زایمان کرده از حمایت‌های مدیریتی این بیمارستان از این قشر از مراجعان است.

دکتر محور بیان کرد: در حال حاضر، میزان پذیرش مادران باردار پرخطر که چندقلوزا بوده یا دارای سابقه سقط جنین هستند، در این بیمارستان بالاست و این امر نیز حمایت دیگری است که این مرکز درمانی از این اقشار در زمان شیوع ویروس کرونا دارد چراکه بسیاری از مراکز از پذیرش این افراد امتناع می‌کنند و این مرکز به دلیل دارا بودن تجهیزات و امکانات لازم و رعایت تمامی پروتکل‌ها به صورت دقیق، از ارائه خدمات به این مادران دریغ نمی‌ورزد.

وی با اشاره به افزایش درصد اشغال تخت در بخش‌های ویژه زنان و زایمان بیمارستان رضوی بیان کرد: به‌طور تقریبی می‌توان گفت بخش‌های بستری و بلوک زایمان زنان بیمارستان رضوی در بهار سال جاری نسبت به بهار سال گذشته حدود ۶ درصد افزایش ضریب اشغال تخت داشته و این امر در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور و مشهد، نشان از ارائه خدمات درمانی پاک و اطمینان مادران باردار به این بیمارستان دارد.

به گفته این مقام مسئول، از میان ۸۴۰ مادر باردار که طی بهار سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی پذیرش شدند، حدود ۳۰۰ نفر جزو گروه مادران باردار پرخطر محسوب می‌شوند.

دکتر محور اظهار کرد: تلاش ما بر این است که از بهترین متخصصان و پزشکان فوق تخصص زنان در رشته‌های پریناتولوژی، انکولوژی زنان، نازایی بهره ببریم و با توسعه بخش‌های بستری زنان و IVF فضا را برای بارداری و زایمان آسان بانوان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از تلاش‌های مدیریتی در حوزه گروه زنان، زایمان و نازایی این بیمارستان، ایجاد اتاق‌های LDR  در فضای بلوک زایمان است تا امکان تجربه زایمان خوشایند در فضایی اختصاصی همراه با ارائه‌ بالاترین سطح مراقبت مامایی به منظور ترویج زایمان طبیعی در محیطی آرام، زیبا، محرمانه برای تولد نوزاد برای مراجعان فراهم شود.

دکتر محور تبیین کرد: بهره‌گیری از تخصصی‌ترین تجهیزات پزشکی و مامایی جهت زایمان ایمن، اجرای تمام مراحل زایمان در یک اتاق اختصاصی، امکان حضور همسر یا یکی از نزدیکان مادر، حفظ حریم خصوصی مادر و فراهم‌آوری امکان حمایت روحی و عاطفی وی، امکان استفاده از وان و جکوزی طی مراحل زایمان، بهره‌مندی از روش‌های کاهش درد، آروماتراپی، ورزش‌های فیزیوبال و نیز امکان پخش صوت قرآن و یا موسیقی از خدماتی است که در این اتاق ارائه می‌شود و فضایی مطمئن و آرامش‌بخش را برای مادر حین فرایند زایمان فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *