اخبار بیمارستان رضوی

پیام مدیر گروه سلامت و درمان آستان قدس رضوی به مناسبت روز پرستار

هوالحافظ

حضرت زینب(س)، الگوی ایثار، مقاومت، حرکت و فعالیت زن مسلمان در عرصه سیاست و اجتماع هستند. در واقع، ایشان الگویی بی‌نظیرند که در هیچ مکتب و فرهنگی نمونه‌شان یافت نمی‌شود اما اینکه روز ولادت حضرت زینب(س) را به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری کرده‌اند، انتخابی هوشمندانه بوده است. باید گفت پرستاری ایشان از بیمار در موقعیت‌های خاص و ویژه‌ای اتفاق افتاده و ایشان الگوی بی‌نظیری در عرصه ارائه خدمات ارزشمند به جامعه و مردم انقلابی ما در شرایط حساس و بحرانی هستند.

پرستاری را باید در حقیقت از مقدس‌ترین و دشوارترین شغل‌های موجود دانست؛ آن‌گاه که بیمار و مراجعه‌کننده با درد جسمی و گاهی با دردهای نهفته روحی به مراکز درمانی مراجعه می‌کند، امید دارد تا با جسمی بهبودیافته و روحی مداواشده بازگردد و این هنر پرستاری است؛ هنری بی‌نظیر و تخصصی بی‎همتا که با وزش نسیم محبت و جاری نمودن زلال امیدواری با امتزاج طبابت روح و روشن نگه داشتن چراغ حیات و درخشان نمودن خورشید ایمان و اعتقاد به زندگی با تأسی بر سیره زینب کبری(س) جریان می‌یابد.

و حالا در شرایط بحرانی کنونی که گریبان ایران عزیزمان را گرفته، الفبای قهرمانی به دستان هنرمند و پرمهر پرستاران در قامت مدافعان سلامت هجّی شده است؛ در شرایطی که علاوه‌بر ناتوانی جسمی بیماران مبتلا به کرونا، حتی گاهی این بیماران به دلیل سرعت شیوع، از حمایت خانوادگی نیز بی‌بهره‌اند، کادر درمان، خواهران و برادران، مادران و پدران آن‌ها هستند. قهرمانانی که نام‌شان در تاریخ جان‌فشانی‌های این قرن تا ابد جاوید خواهد ماند.

این روز عزیز را به تمامی پرستاران و مدافعان سلامت به‌ویژه پرستاران شهر مقدس مشهد که خادمان بارگاه و قلمرو امام مهربانی‌ها، حضرت رضا(ع) هستند، تبریک گفته و به پاس خدمت در این قلمرو پاک تمام قد ایستاده و دستان پرمهرشان را می‌فشاریم. با امید به روزی که با شکست همه‌جانبه این ویروس منحوس، بر دستان پاک این بزرگواران قهرمان بوسه‌های قدردانی را روانه سازیم.

دکتر محسن محور

مدیرعامل بیمارستان رضوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *