اخبار بیمارستان رضوی

پیام مدیر عامل محترم بیمارستان رضوی به مناسبت روز جهانی هپاتیت

 پیام مدیر عامل محترم بیمارستان رضوی به مناسبت روز جهانی هپاتیت سال ۲۰۲۱ با شعار جهانی “ Hepatitis Can’t Wait ” “هپاتیت نمی تواند منتظر بماند”

 هر ساله ۲۸ ژوئیه مطابق با ۶ مرداد ماه به عنوانروز جهانی هپاتیت برای افزایش آگاهی از هپاتیت ویروسی مورد توجه خاص جهانیان قرار می گیرد.

️ سازمان بهداشت جهانی اعلام نموده است، تلاش های لازم برا ی از بین بردن هپاتیت به عنوان یک تهدید بهداشت عمومی تا سال ۲۰۳۰ یک اقدام فوری و ضروری است زیرا ویروس هپاتیت با پنج سویه اصلی A ، B ، C ، D و E از عوامل مهم هپاتیت ویروسی، سیروز و سرطان کبد است. آمارها از جمله مرگ یک نفر در هر ۳۰ ثانیه ناشی از بیماری های مرتبط با هپاتیت، بیانگر این است که “هپاتیت نمی تواند منتظر بماند” و حتی در بحران فعلی COVID-19 اثرات زیان بار خود را بر سلامت باقی می گذارد دسترسی ده درصدی به تشخیص و ۲۲ درصدی به امکانات درمانی هپاتیت B مزمن و از همه مهم تر دسترسی فقط ۴۲ ٪ ا ز کودکان ، در سطح جهان ، به دوز بدو تولد واکسن هپاتیت B ، نشان می دهد که آینده ای بدون هپاتیت با تلاش همگانی قابل دستیابی است. سازمان بهداشت جهانی از همه کشورها می خواهد برا ی از بین بردن هپاتیت ویروسی به عنوا ن یک تهدید بهداشت عمومی تا سال ۲۰۳۰ با هم همکاری نمایند. 

️ بیمارستان رضوی نیز به همراه سایر متولیان سلامت کشور، حتی با وجود شرایط خاص پاندمی COVID-19 ، همه تلاش خود را می نماید در راستای مأموریت سازمانی خود که “ارائه خدمات مراقبتی مطلوب ایمن به منظور ارتقاء سلامت جامعه با بهره گیری از دانش روز و فناوری های نوین ” تعریف شده است، خدمات مورد نیاز را در قالب غربالگری مادران، ایمن سازی بدو تولد نوزادان ، تشخیص و درمان به موقع بیماری ها بویژه هپاتیت را به متقاضیان ،مددجویان و جامعه پیرامون ارائه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *