اخبار بیمارستان رضوی

پیام مدیر عامل محترم بیمارستان رضوی به مناسبت روز جهانی آلزایمر

پیام مدیر عامل بیمارستان رضوی

به مناسبت

۳۰ شهریور روز جهانی آلزایمر

۲۱ September World Alzheimer’s day in 2022

‘Know dementia, know Alzheimer’s

 

 

شعار سال ۲۰۲۲  برای روز جهانی آلزایمر  همان شعار سال گذشته عنوان شده است:

“شناخت دمانس”  “شناخت آلزایمر”

بیماری آلزایمر نوعی زوال عقل یا دمانس است که با اختلال در حافظه ، تفکر و رفتار، مانع عملکرد عادی فرد می شود.

انواع مختلفی از دمانس یا زوال عقل وجود دارد شایع ترین آنها بیماری آلزایمر و زوال عقل عروقی می باشد.عوامل مختلفی نیز مانند آلودگی هوا و شیوه زندگی نظیرفعالیت بدنی ، رژیم غذایی ، مصرف الکل و دخانیات نظیر سیگار قلیان و پیپ ، اضافه وزن و چاقی، عدم ارتباط با دیگران ،عدم دریافت آموزش و سواد  می توانند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهند همچنین ضربه به سر،فشار خون بالا، دیابت نوع دو ، افسردگی و  اختلال شنوایی نیز از علل بروزآلزایمرعنوان شده است.

 

بسیاری از مردم هنوز به اشتباه معتقدند که زوال عقل یک پیری طبیعی است. این برداشت اشتباه به تنهایی نشان می دهد که اقدام برای تغییر درک و نگرش و افزایش دانش عمومی در این مورد بسیار اهمیت دارد.در سال ۲۰۲۲ این شعار، تمرکز ویژه ای بر پشتیبانی پس از تشخیص  است. به دنبال پیشرفت‌های اخیر در زمینه درمان و حمایت از بیماران، تاکید بر این شعار با هدف برجسته کردن اهمیت حمایت از افراد مبتلا به زوال عقل و خانواده‌هایی که پس از تشخیص بیماری  با آنها زندگی می‌کنند، خواهد بود تا با ادامه افزایش آگاهی و دانش جهانی، مردم، خانواده‌ها، جوامع و دولت‌ها بهتر به اطلاعات و توصیه‌هایی برای آماده‌سازی، سازگاری و حمایت از کسانی که بیشترین آسیب را می‌بینند مجهز ‌شوند.

 

بیمارستان رضوی نیز با  استفاده از روش های نوین آموزش رسالت خود را در این خصوص به انجام می رسانند اگر شما یا نزدیکان شما مبتلا به علایمی نظیر اختلال حافظه ، توجه و تمرکز ذهن هستید ، همکاران ما در واحد آموزش و ارتقاء سلامت بیمارستان رضوی بصورت تلفنی و حضوری آماده پاسخگویی به شما در این زمینه می باشند.همچنین کلینیک چکاپ بیمارستان رضوی با ارائه خدمات پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری ها،آماده ارائه خدمت به کلیه مراجعین عزیزمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *