اخبار بیمارستان رضوی

پیام مدیر عامل بیمارستان رضوی به مناسبت ۳۰ شهریور روز جهانی آلزایمر

پیام مدیر عامل بیمارستان رضوی به مناسبت ۳۰ شهریور روز جهانی آلزایمر

World Alzheimer’s day Month in 2021

 

✅ هر ساله در ۲۱ سپتامبر روز جهانی آلزایمر گرامی داشته می شود شعار جهانی سال ۲۰۲۱ که در این روز عنوان شده است:
“شناخت دمانس” “شناخت آلزایمر”
بیماری آلزایمر نوعی زوال عقل یا dementia است که با اختلال در حافظه ، تفکر و رفتار، مانع عملکرد روزانه فرد می شود.
.عوامل مختلفی مانند افزایش سن ، ژن ها ، سلامت وشیوه زندگی نظیرفعالیت بدنی ، رژیم غذایی ، الکل و سیگار کشیدن، اضافه وزن و چاقی (افزایش دور کمر) و آلودگی هوا و استرس می توانند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهند همچنین ضربه به سر،فشار خون بالا، دیابت نوع دو ،اختلالات تیرویید ، افسردگی نیز ازعوامل بروزآلزایمرعنوان شده است.
زوال عقل جزء طبیعی پیری نیست ولی بیشتر افراد مبتلا به زوال عقل بالای ۶۵ سال سن دارند و البته زوال عقل می تواند افراد جوان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.
درمان آلزایمریکی از پرهزینه ترین خدمات در سیستم مراقبت های بهداشتی است و نکته قابل توجه این است که یک بیمار آلزایمری، یک خانواده را درگیر و به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
بنابراین علاوه برلزوم انجام اقدامات جامع در راستای حذف و یا کاهش عوامل خطر بیماری و اصلاح سبک زندگی ، شناخت علایم اولیه و اقدام برای تشخیص زودهنگام بیماری نیز نه تنها کیفیت زندگی را بهبود می بخشد ، بلکه می تواند هزینه های مربوط به درمان بیماری آلزایمر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا نیز ، همه ما ارتباط اجتماعی کمتری داشته ایم و شما یا خانواده و دوستانتان ممکن است به تازگی متوجه تغییراتی در خود یا اطرافیان شده باشید زیرا در این مدت نتوانسته اید زمان زیادی را با خانواده و عزیزانتان بگذرانید.
اگر شما یا نزدیکان شما مبتلا به علایمی نظیر اختلال حافظه ، توجه و تمرکز ذهن هستید ، همکاران ما در واحد آموزش و ارتقاء سلامت بیمارستان رضوی بصورت تلفنی و حضوری پاسخگوی شما در این زمینه می باشند.علاوه بر این کلینیک چکاپ بیمارستان رضوی نیز با ارائه خدمات پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری ها،آماده ارائه خدمت به کلیه مراجعین عزیز می باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *