اخبار بیمارستان رضوی

پیام مدیر عامل بیمارستان رضوی به مناسبت روز جهانی قلب

پیام مدیر عامل بیمارستان رضوی

به مناسبت

هفتم مهرماه، روز جهانی قلب ۱۴۰۱  

با شعار

“Use Heart for Every Heart

«اتحاد و همدلی قلب‌ها برای سلامتی قلب‌ها»

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) سالیانه حدود ۱۹ میلیون نفر به دلیل ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند.برای بسیاری از افراد اولین علامت و گاه تنها علامت بیماری قلبی عروقی، حمله قلبی یا سکته مغزی است. مهم ترین عوامل خطر بیماری قلبی و سکته مغزی نیز رژیم غذایی ناسالم، کم تحرکی، استرس و مصرف دخانیات و الکل است. این رفتارها می تواند منجر به افزایش فشار خون، دیابت، کلسترول بالا، اضافه وزن و چاقی شود که خود در بروز بیماری قلبی نقش مهمی دارند.  در غربالگری ها به منظور ارزیابی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، این موارد قبل از ایجاد ی بیماری شناسایی و افراد برای اقدام درمانی لازم معرفی می شوند .

سازمان جهانی بهداشت درسال ۲۰۲۲، ضمن درخواست اطلاع رسانی شعار امسال،به همه مردم جهان اعلام نموده است که:

روز جهانی قلب فرصتی برای همه است تا در نظر بگیرند که چگونه از قلب برای سلامت سیاره زمین،  همه مردم جهان و خودشان بهترین استفاده را بنمایند. عملکردقلب اولین و آخرین نشانه زندگی است و پیشگیری از بیماری قلبی عروقی CVD) ) مهم موضوعی است که برای هر قلب تپنده اهمیت دارد.

 برای کمک به دیگران و توجه با این امر مهم. قلب تنها عضوی است که می توانید با آن  بشنوید و  احساس کنید و در واقع  از معدود چیزهایی است که پتانسیل آن را دارد که همه ما را به عنوان مردم متحد کند.

در واقع شعار امسال تمرکز را از خود اقدامات برای سلامت قلب، به سوی افراد و ذینفعان اقدامات تغییر داده است

همکاران ما در واحد آموزش و ارتقاء سلامت و کلینیک چکاپ بیمارستان رضوی با ارائه خدمات پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری ها،آماده ارائه خدمت به کلیه مراجعین عزیزمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *