روابط عمومی

پیام مدیرعامل بیمارستان رضوی به مناسبت روز جهانی بهداشت و هفته ملی سلامت

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت و آغاز هفته ملی سلامت، بر سیاست سلامت محوری و توجه به مراقبت‌های بهداشتی اولیه در این بیمارستان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان رضوی، متن پیام دکتر محسن محور به شرح زیر است:
شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان «سلامت برای همه» بدان معنا است که همه مردم برای داشتن یک زندگی کامل در جهانی صلح‌آمیز، مرفه و پایدار، باید از سلامتی خوبی برخوردار باشند. حق سلامتی، یکی از حقوق اساسی انسان است. این در حالی است که ۳۰ درصد از جمعیت جهان قادر به دسترسی به خدمات بهداشتی ضروری نیستند.
از دیدگاه این سازمان بیشتر از ۹۰ درصد مداخلات ضروری در پوشش همگانی سلامت و ۷۵ درصد از دستاوردهای سلامت پیش‌بینی شده در اهداف توسعه پایدار (SDGs) را می‌توان از طریق مراقبت‌های بهداشتی اولیه (PHC) به دست آورد.
پوشش همگانی سلامت نیز یعنی همه مردم به طیف کاملی از خدمات بهداشتی با کیفیت مورد نیاز خود، در زمان و مکان مورد نیاز، بدون مشکلات مالی دسترسی دارند و از ارتقای سلامت تا پیشگیری، درمان، توانبخشی و مراقبت‌های تسکینی در طول زندگی پوشش داده می‌شود.
ارائه این خدمات مستلزم دسترسی جوامع به خدمات بهداشتی با کیفیت بالا، کارکنان بهداشتی ماهر با دسترسی کافی به تجهیزات تضمین شده و سیاست‌گذاران متعهد به سرمایه‌گذاری در پوشش همگانی سلامت است. این مهم با فراهم کردن مواردی همچون محیط زندگی سالم، سرمایه‌گذاری در آموزش و ایجاد شغل برای بخش سلامت، تغییر از اقتصاد مبتنی بر سود به اقتصاد مبتنی بر انصاف، رفاه و اطمینان از طریق افزایش مشارکت اجتماعی و خودمراقبتی در سلامت تأمین خواهد شد.
بیمارستان فوق تخصصی رضوی با ارائه خدمات پیشگیری در قالب آموزش و ارتقاء سلامت، غربالگری و تشخیص زودهنگام (چکاپ) و همچنین کاهش مخاطرات محیطی در مسیر بیمارستان سبز و بیمارستان بدون دخانیات، گامی مؤثر در کاهش بار بیماری‌ها، افزایش مشارکت اجتماعی و خودمراقبتی جامعه برداشته است.
این بیمارستان همچنین با فراهم کردن امکان ارائه خدمات تشخیصی، درمانی توانبخشی و تسکینی نوین در کاهش آلام، بهبود کیفیت زندگی و افزایش طول عمر مبتلایان به بیماری بسیار پیشگام بوده است.
ایجاد زمینه‌های تعامل گسترده با سازمان‌های غیردرمانی و سایر اقشار جامعه در قالب طرح «سفیران سلامت» خود گواه بر این است که توجه به مراقبت‌های بهداشتی اولی (PHC)، دغدغه اصلی مدیریت و کارکنان خدوم بیمارستان فوق تخصصی رضوی می‌باشد.
گفتنی است، هفته ملی سلامت سال ۱۴۰۲ با تأکید بر نقش پزشکی خانواده در بهبود سلامت آحاد جامعه و با شعار «سلامت برای همه با پزشکی خانواده»، از ۹ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد. بدین منظور هم بیمارستان رضوی برنامه‌های متنوعی را برای گرامی‌داشت هفته سلامت تدارک دیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *