اخبار بیمارستان رضوی, روابط عمومی

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت؛ آغاز به‌کار طرح سفیران سلامت بیمارستان رضوی در راستای ارتقاء سلامت جامعه

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، طرح سفیران سلامت بیمارستان فوق تخصصی رضوی فعالیت خود را در راستای گسترش فرهنگ پیشگیری و ارتقای سلامت؛ از سطح خانواده تا جامعه آغاز کرد.

تکتم حکیمی سوپروایزر(سرپرستار) آموزش و ارتقاء سلامت بیمارستان رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: واحد آموزش و ارتقاء سلامت بیمارستان در تلاش است با اجرای طرح «سفیر سلامت»، پیام‌های بهداشتی و سلامتی را در سه حوزه «سبک زندگی سالم»، «پیشگیری از بیماری‌ها» و «خودمراقبتی» از طریق شهروندان منتخب و داوطلب، به سطوح خانواده، محله و جامعه منتقل کند.
او گفت: این واحد در نخستین گام از اجرای طرح مذکور، افراد منتخب را جذب کرده و با اعطای عنوان «سفیر سلامت» از آن‌ها می‌خواهد با شرکت فعال در دوره‌های آموزشی و ادامه تعامل با این واحد، دانسته‌ها و تجارب ارزشمند خود را در سطوح خانواده، محله، محل کار و محیط‌های اجتماعی کوچک در ارتباط، از طریق جلسات حضوری، غیرحضوری و ارتباط مستمر در شبکه‌های پیام‌رسان مجازی با سایر شهروندان به اشتراک بگذارند.
سرپرستار آموزش و ارتقاء سلامت بیمارستان رضوی ادامه داد: «گذراندن دوره‌های آموزشی بر اساس راهنماهاي ملی خودمراقبتی»، «انتقال آموزش‌ها به اعضاي خانواده، محله، محل کار و محیط‌های اجتماعی کوچک در ارتباط»، «استمرار مراجعه به کلینیک پرستاری آموزش سلامت براي دریافت خدمات غربالگری و آموزش خود و اعضاي خانواده» و «معرفی کلینیک پرستاری آموزش سلامت بیمارستان رضوی به اعضاي خانواده، محله، محل کار و محیط‌های اجتماعی کوچک در ارتباط»، از جمله مسئولیت‌های سفيران سلامت است.
چگونگی انتخاب سفیران سلامت
حکیمی در خصوص چگونگی انتخاب سفیران سلامت رضوی بیان کرد: برخی از این افراد از مراجعان بیمارستان رضوی هستند که به عنوان بیمار یا همراه بیمار به کلینیک پرستاری آموزش سلامت در واحد آموزش و ارتقاء سلامت بیمارستان مراجعه و از خدمات غربالگری و آموزشی این کلینیک برای پیشگیری از بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت، فشار خون و سرطان استفاده کرده بودند.
او ادامه داد: تعداد مراجعه این افراد به کلینیک پرستاری آموزش سلامت بیمارستان بیشتر از سایرین بوده که این امر نشان‌دهنده اهمیت و توجه آن‌ها به سلامتی خودشان است. در واقع آن‌ها باور دارند برای حفظ سلامتی‌شان باید به طور منظم و مستمر برای غربالگری، کنترل فشار و قند خون و دریافت آموزش‌های مرتبط به کلینیک مراجعه کنند.
حکیمی ادامه داد: برخی از سفیران سلامت رضوی منتخب نیز از دیرباز با واحد آموزش و ارتقاء سلامت بیمارستان در اجرای برنامه‌های آموزشی در سطح جامعه همکاری‌های فعالانه داشتند.
سلامت محوری؛ نخستین سیاست بیمارستان
او گفت: سفیران سلامت رضوی پس از دریافت کدشناسایی و احکام خود، افراد دیگری را نیز به بیمارستان برای مشارکت در این طرح معرفی کردند.
حکیمی با بیان این‌که واحد آموزش و ارتقاء سلامت بیمارستان رضوی به طور جدی پیگیر ادامه اجرای این طرح است، گفت: با استقرار طرح سفیران سلامت رضوی می‌توانیم به سهم خود نقشی در حوزه سلامت شهر مشهد و چه بسا در محدوده گسترده‌تری ایفا کنیم.
او سلامت محوری را نخستین سیاست بیمارستان رضوی عنوان کرد و افزود: این بیمارستان خود را در قبال سلامت افراد جامعه مسئول می‌داند، از همین رو جامعه سفیران سلامت رضوی هر روز بیشتر از گذشته خواهد شد.

شایان ذکر است، مراسم اعطای احکام سفیران سلامت رضوی یکشنبه شانزدهم بهمن ماه با حضور دکتر محسن محور مدیرعامل بیمارستان رضوی در این بیمارستان برگزار شد.
در این مراسم، محور از تلاش‌های ارزشمند سفیران سلامت در راستای گسترش فرهنگ پیشگیری و ارتقاء سلامت؛ از سطح خانواده تا جامعه، تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *