روابط عمومی

لزوم میزبانی شایسته از زائران سلامت مشهدالرضا(ع) توسط فعالان گردشگری خراسان رضوی

در جلسه قرارگاه «اقتصاد زیارت، فرهنگ، فناوری و درمان زائران خارجی» استانداری خراسان رضوی که به میزبانی بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شد، فعالان حوزه گردشگری استان بر لزوم میزبانی شایسته از زائران سلامت مشهدالرضا(ع) تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان رضوی، این جلسه صبح امروز با حضور جمعی از مدیران و رؤسای دستگاه‌ها و مراکز فعال در حوزه گردشگری سلامت اعم از معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مدیریت حج و زیارت استان، جامعه هتل‌داران مشهد، انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی استان و همچنین بیمارستان رضوی، در این بیمارستان برگزار شد.
بررسی ظرفیت‌ها، آسیب‌ها و چالش‌های حوزه گردشگری سلامت مشهد به منظور ساماندهی هر چه بیشتر این حوزه و جذب حداکثری زائران سلامت توسط مراکز درمانی و بیمارستانی در سال ۱۴۰۲ از جمله محورهای این نشست به‌شمار می‌رود.
ضرورت مشارکت تمام مجموعه‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت
مدیرعامل بیمارستان رضوی در این جلسه با بیان این‌که مشهد دارای بالاترین میزان زائر خارجی در کشور است، اظهار کرد: براساس تأکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر میزبانی شایسته از عموم زائران حرم مطهر حضرت رضا(ع) از جمله زائران سلامت، امیدواریم شاهد افزایش نظارت‌ها بر خدمات‌رسانی حوزه گردشگری سلامت در این شهر مقدس باشیم.
دکتر محسن محور گفت: مشهد از امکانات و ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری سلامت برخوردار است که با مشارکت تمامی بخش‌های فعال در این حوزه؛ از خصوصی تا دولتی، می‌توان زائران سلامت را به بهترین شکل به این بیمارستان‌های مجهز هدایت کرد.
وی همچنین بر ضرورت تشکیل مجموعه‌ای منسجم و فعال در حوزه گردشگری سلامت در مشهد با همکاری تمامی دستگاه‌ها و شرکت‌های ذی‌ربط تأکید کرد.
اهمیت ارائه خدمات خاص به زائران سلامت
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: در حوزه جذب زائر سلامت در مشهد با توجه به ظرفیت‌های موجود نباید به میزان محدودی اکتفا کرد. حداکثر ظرفیت پذیرش مراکز درمانی و بیمارستانی در حوزه زائران سلامت در سال جاری باید مشخص شود و هر یک از این مراکز نیز می‌بایست سهمی از آن داشته باشند.
حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد با اشاره به توجه مراکز درمانی به ارائه خدمات پزشکی در حوزه‌هایی همچون درمان ناباروری تصریح کرد: فعالان حوزه گردشگری سلامت با ارائه خدمات خاص همچون اقامت یا پرواز با تخفیف ویژه به زائران سلامت می‌توانند بر مزیت‌های پزشکی شهر مشهد بی‌افزایند و به گونه‌ای برندسازی کنند.
او از آمادگی همکاری معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در این حوزه خبر داد و افزود: بی‌تردید بیماری که به دنبال درمان و دریافت خدمات پزشکی به مشهد مشرف می‌شود، به حضرت رضا(ع) متوسل شده است، از این رو ارائه خدمات مناسب پزشکی به بیمار نقش اثرگذاری در افزایش میزان پیوند و دلبستگی‌اش به حضرت رضا(ع) دارد.
بررسی چالش‌های حوزه گردشگری سلامت استان
در این نشست همچنین گزارش تعداد جذب زائران خارجی در حوزه سلامت توسط بیمارستان‌های استان در سال گذشته ارائه و بر ظرفیت بالای بیمارستان رضوی در این حوزه تأکید شد.
معرفی خدمات پزشکی برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حوزه گردشگری سلامت و بررسی چالش‌ها و مشکلات این حوزه در استان همچون وجود واسطه‌ها و لیدرها و عدم تبلیغات مناسب، از دیگر موضوعات مورد بحث و گفت‌وگو در این جلسه بود. علاوه‌براین منتخبی از تسهیلات و امکاناتی که بخش‌های دولتی و خصوصی می‌توانند برای توسعه گردشگری سلامت مشهد و کاهش هزینه‌های زائران فراهم کنند، مطرح شد.
همچنین در پایان این جلسه، از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دکتر محور مدیرعامل بیمارستان رضوی به پاس تلاش‌های وی در مسیر ارتقای گردشگری سلامت استان، ارائه خدمات مطلوب به بیماران و همچنین شرکت فعال بیمارستان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت با اهدای لوح تقدیری، تجلیل شد.

شایان ذکر است، قرارگاه اقتصاد زیارت، فرهنگ، فناوری و درمان زائران خارجی، از جمله قرارگاه‌های زیرمجموعه استانداری خراسان رضوی است که یک کمیسیون فعال در حوزه درمان زائران خارجی دارد که جلسات مستمری را در حوزه حل مشکلات درمان زائران سلامت برگزار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *