اخبار بیمارستان رضوی

ترمیم موفقیت‌آمیز آئورت بیمار ۵۵ ساله طی چهارمین جراحی قلب باز

آئورت بیمار ۵۵ ساله طی چهارمین جراحی قلب باز وی با موفقیت در بیمارستان فوق تخصصی رضوی ترمیم شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان رضوی، دکتر علی آذری، فوق تخصص جراحی قلب و مدیر گروه جراحی قلب بیمارستان رضوی در این باره گفت:  این فرد که پیش از این سه بار متوالی مورد عمل جراحی قلب باز قرار گرفته بود، متأسفانه قبلا دچار پارگی آئورت شده و همین امر باعث آسیب دیدن و درگیر شدن قوس آئورت قلب وی شده بود.

وی افزود: طی چهارمین عمل جراحی قلب باز که برای این بیمار انجام شد و جراحی بسیار سنگین و طولانی بود، دریچه آئورت، قوس و قوس صعودی آئورت به‌طور کامل و یک‌جا تعویض شد.

دکتر آذری بیان کرد: با توجه به پرخطر بودن این عمل جراحی، نظر متخصصان بر اعزام این بیمار به پایتخت و انجام چهارمین عمل جراحی قلب باز وی در آن‌جا بود که خوشبختانه به مدد تجهیزات بسیار پیشرفته و امکانات و نیروهای متخصص موجود در بیمارستان رضوی توانستیم این جراحی را در اتاق عمل این مرکز درمانی انجام داده و بیمار را نجات دهیم.

جراح این بیمار ادامه داد: با توجه به ناحیه آسیب دیده قلب این بیمار، باید رگ‌های مغزی مجددا به قوس آئورت متصل شده و کاشته شوند و این اتفاق به لطف خداوند به خوبی انجام شده و اکنون حال عمومی بیمار مساعد بوده و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

این پزشک متخصص با اعلام اینکه این عمل، صدمین جراحی قلب باز وی طی دو ماه گذشته در این مرکز درمانی بوده است، گفت: باید اذعان کرد که به‌روزرسانی تجهیزات و فضای وسیع و آرامش‌بخشی که در اتاق عمل این بیمارستان ایجاد شده است در انجام اعمال سنگین و پرخطر این‌چنینی بسیار راه‌گشا و کمک‌کننده بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *