اخبار بیمارستان رضوی, روابط عمومی

برگزاری جلسه «کارگروه پدافند بهداشت، درمان و تهدیدات نوین آستان قدس رضوی»

سومین جلسه «کارگروه پدافند بهداشت، درمان و تهدیدات نوین آستان قدس رضوی» در راستای پیش‌بینی اقدامات لازم برای حفظ سلامت زائران حرم مطهر رضوی در اعیاد رجب و شعبان و ایام نوروز ۱۴۰۲ در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مشهدمقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان رضوی ، این جلسه پنجشنبه ششم بهمن ماه با حضور دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیران آستان قدس رضوی به ویژه در حوزه درمان در محل دفتر مدیریت بیمارستان رضوی برپا شد.
کارگروه پدافند بهداشت، درمان و تهدیدات نوین آستان قدس رضوی با توجه به سند راهبردی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی و ضرورت ارتقای توانمندی‌های این آستان مقدس در برابر مخاطرات، تهدیدات، حوادث و بحران‌ها از آبان‌ماه سال جاری با ایجاد دو کمیته تشکیل شده است و دبیرخانه آن در محل بیمارستان رضوی فعال است.
این کارگروه در دو جلسه گذشته مصوباتی در خصوص تهیه پیش‌نویس سند راهبردی آن و همچنین اتخاذ تدابیر پیشگیرانه لازم جهت مدیریت بیماری کرونا در موج هشتم احتمالی در واحدهای تابعه آستان قدس رضوی داشته است.
دکتر محسن محور مدیرعامل بیمارستان رضوی در سومین جلسه این کارگروه، گزارشی از عملکرد آستان قدس رضوی در دوران شیوع بیماری کرونا به ویژه در دوران موج پنجم کرونا با توجه به دستورات حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت این آستان مقدس در همکاری همه‌جانبه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه داد.
همچنین در این جلسه، مدیران حاضر به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای حفظ سلامت زائران در حرم مطهر رضوی و حریم حرم مطهر در ایام پایانی سال جاری با توجه به حضور پرشور زائران در اعیاد پیش‌رو پرداختند.
چگونگی تشکیل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در آستان قدس
در حاشیه برگزاری این جلسه، محمد قاسمی زهان مدیر بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی گفت: در راستای آمادگی هر چه بیشتر و انجام یکسری اقدامات ویژه، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با حضور کارشناسان متخصص در این آستان مقدس شکل گرفته است.
وی ادامه داد: در اولین گام، سند راهبردی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این آستان مقدس تدوین شد که پس از ماه‌ها بحث و بررسی در شورای عالی تصویب شد و مورد تأیید تولیت آستان قدس رضوی قرار گرفت و به تمامی بخش‌های زیرمجموعه این آستان مقدس نیز ابلاغ شد.
حوزه سلامت، از اولویت‌های کاری پدافند غیرعامل 
قاسمی زهان با تأکید بر جایگاه خاص بیمارستان رضوی در حوزه سلامت کشور همچون فعالیت این بیمارستان در حوزه تولید رادیو داروها افزود: از این رو دکتر محسن محور به عنوان مدیر گروه درمان آستان قدس رضوی و مدیرعامل این بیمارستان، ریاست کارگروه پدافند بهداشت، درمان و تهدیدات نوین این آستان مقدس را برعهده دارد.
وی با اشاره به اهمیت مقابله با بحران شیوع بیماری‌های واگیردار همچون شیوع بیماری کرونا که تمامی مرزهای دنیا را در هم نوردیده است، بیان کرد: ورود به حوزه سلامت، یکی از اولویت‌های کاری پدافند غیرعامل در آستان قدس رضوی است و در این حوزه اقداماتی مانند تشکیل کارگروه پدافند بهداشت، درمان و تهدیدات نوین این آستان مقدس انجام شده است.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی اضافه کرد: تدوین سند راهبردی بهداشت، درمان و تهدیدات نوین نیز از اقدامات جدی این کارگروه است که پیش‌نویس آن آماده شده است و با تصویب در شورای عالی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این آستان مقدس، به تمامی بخش‌ها در این مجموعه ابلاغ خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع در حوزه پدافند غیرعامل در آستان قدس رضوی دارای ۷ کارگروه تخصصی هستیم که از آن‌ها می‌توان به عنوان اتاق فکر در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این آستان مقدس نام برد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *