روابط عمومی

انجام ۸ عمل موفقیت‌آمیز تعویض دریچه قلب به روش «تاوی»

به همت تیم قلب و عروق بیمارستان فوق تخصصی رضوی، ۸ عمل موفقیت‌آمیز تعویض دریچه قلب به روش «تاوی(TAVI)» در مدت ۲ روز در این بیمارستان انجام شد.

دکتر محمود شبستری فوق تخصص قلب و عروق(فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی) بیمارستان رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز درباره جزئیات این عمل‌ها اظهار کرد: این ۸ بیمار که در سنین بالا بودند، به دلیل مشکلات دریچه‌ای خاص، نیاز به تعویض دریچه آئورت قلب داشتند.
او ادامه داد: با توجه به تشخیص جراحان قلب بیمارستان رضوی، امکان انجام عمل قلب باز برای این بیماران که کهولت سن دارند، ممکن بود عوارضی را در حین انجام عمل به همراه داشته باشد، از این رو این ۸ بیمار به روش بسته و غیرتهاجمی تاوی در بخش آنژیوگرافی بیمارستان رضوی عمل شدند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این بیماران در روزهای دوازدهم و سیزدهم بهمن ماه در بیمارستان رضوی تحت عمل قرار گرفتند و در حال حاضر هر ۸ بیمار بدون هیچ گونه مشکلی از بیمارستان مرخص شدند.
او با اشاره به تعویض دریچه آئورت قلب بدون باز شدن قفسه سینه در این روش گفت: در روش مذکور هر عمل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می‌ا‌نجامد و بیماران با آرامش خاطر پس از ۴۸ ساعت می‌توانند از بیمارستان مرخص شوند.
شبستری ادامه داد: گروه‌های قلب و عروق و نیز جراحی قلب بیمارستان رضوی سال‌هاست پیشرفته‌ترین اعمال سطح دنیا را در این بیمارستان انجام می‌دهند.
او تصریح کرد: انجام این تعداد بالای عمل به روش تاوی آن هم در مدتی کوتاه توسط تیم قلب و عروق بیمارستان، باعث اهمیت این عمل‌ها شده است.
جذب ۱۰۰ متخصص قلب و عروق
شبستری اظهار کرد: بیمارستان رضوی علاوه بر الگوسازی در ارائه پیشرفته‌ترین امکانات و خدمات پزشکی در سطح کشور و حتی خاورمیانه، توانسته حدود ۶۰۰ متخصص و نخبه پزشکی در سطح شهر مشهد را در این بیمارستان جذب کند که این امر نشان‌دهنده ظرفیت بزرگ پزشکی استان خراسان رضوی و شهر مشهد است.
او با اشاره به جذب حدود ۶۰۰ متخصص فعال در بیمارستان رضوی افزود: از این تعداد نزدیک به ۱۰۰ متخصص در گروه قلب و عروق و گروه جراحی قلب بیمارستان فعالیت دارند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امکان انجام پیشرفته‌ترین و بروزترین اعمال پزشکی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه قلب و عروق در بالاترین سطح در بیمارستان فوق تخصصی رضوی وجود دارد.
او با اشاره به ارجاع بیماران از استان‌های مجاور و همچنین کشورهای منطقه به بیمارستان رضوی خاطرنشان کرد: این متخصصان، سرمایه‌های بزرگ اجتماعی کشور در شرایط فعلی هستند و بی‌شک حضور این بیماران مایه مباهات مجموعه آستان قدس رضوی و مدیریت بیمارستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *