ارتباطات مؤثر در حوزه پزشکی بر اساس الگوی رفتاری DISC تشریح شد

ارتباطات مؤثر در حوزه پزشکی بر اساس الگوی رفتاری DISC تشریح شد
ارتباطات مؤثر در حوزه پزشکی بر اساس الگوی رفتاری DISC برای کادر درمان بیمارستان رضوی تشریح شد.
به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی بیمارستان رضوی، سید رضا آل طاها، مدرس و کارشناس رفتارشناسی در کسب و کار، در این کلاس آموزشی بیان کرد: الگوی DISC در حوزه رفتارشناسی کسب و کار کمک می‌کند تا ارتباطات مؤثری در عرصه‌های گوناگون برقرا شود و کاربرد فراوانی برای ارتباطات میان زوجین، والد و فرزند، همکاران، کارکنان و ارباب رجوع و حتی در عرصه‌های پزشکی میان خانواده بیمار و درمانگران داشته و بسیار راه‌گشاست.
وی افزود: طبق الگوی DISC، افراد در چهار الگوی رفتاری با رنگ‌های زرد، قرمز، سبز و آبی قابل تقسیم هستند و می‌توان از مسیر این الگوهای رفتاری، طرز شناخت شخصیت افراد و نحوه ارتباط‌گیری با هر الگوی رفتاری را به خوبی آموزش دید.
این مشاور رفتاری ادامه داد: هر فردی که در خانواده، محیط کسب و کار یا حتی بیمارستان، این الگوها را بشناسد می‌تواند در کمتر از 7 دقیقه با فرد مقابل خود ارتباطی مؤثر برقرار کرده و می‌آموزد که با هر فرد، طبق الگوی رفتاری وی برخورد کند.
آل طاها متذکر شد: بر اساس این الگوی رفتاری، نسخه‌پیچی کلی برای برقراری ارتباط ممنوع بوده و نکته حداقلی در ارتباط مؤثر، شناخت فرد متقابل است. متأسفانه ما آموخته‌ایم که باید ارتباطات را به صورت کلی برقرار کنیم و این در حالی است که به ویژه در فضای درمان و بیمارستان که محیطی تخصصی است، مسائل روانشناختی بسیار مهم بوده و باید در ارتباطات خود، زودرنجی بیمار و همراهی وی، داشتن صراحت در مواقع لزوم، حفظ خونسردی و آرامش، مقدمه‌سازی و حاشیه‌سازی دقیق و گاهی ارائه اطلاعات بدون فوت وقت را به صورت دقیق در نظر گرفت.
تاریخ درج: ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
تعداد بازدید : 303

نظرات:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
ایمیل:
متن: